Malmö Operas vd och konstnärliga ledare sprang redan som treåring upp på en teaterscen och krävde att få vara med. Christina Hörnell om lustbetonat ledarskap, att bryta ny mark som första kvinna och hur publiken kommer att märka skillnaden efter skiftet på chefsposten.
Riva presenterade den senaste versionen av deras 27-fots insjöracer med namnet Iseo Super New vid boot Düsseldorf i våras. Modellen bygger vidare på Iseo från 2011 och estetiken är samma magognydröm som de gamla Riva Aquarama från 60-talet. Standardmotorn Volvo Penta D4-300A levererar stabila 300 hk och det finns uppgraderingsalternativ för den som vill, till exempel Volvo Penta V-8 350 CE.
Riva presenterade den senaste versionen av deras 27-fots insjöracer med namnet Iseo Super New vid boot Düsseldorf i våras. Modellen bygger vidare på Iseo från 2011 och estetiken är samma magognydröm som de gamla Riva Aquarama från 60-talet. Standardmotorn Volvo Penta D4-300A levererar stabila 300 hk och det finns uppgraderingsalternativ för den som vill, till exempel Volvo Penta V-8 350 CE.
Riva presenterade den senaste versionen av deras 27-fots insjöracer med namnet Iseo Super New vid boot Düsseldorf i våras. Modellen bygger vidare på Iseo från 2011 och estetiken är samma magognydröm som de gamla Riva Aquarama från 60-talet. Standardmotorn Volvo Penta D4-300A levererar stabila 300 hk och det finns uppgraderingsalternativ för den som vill, till exempel Volvo Penta V-8 350 CE.
Med allt fler allmänna tobaksrestriktioner och rökförbud vill delstaten Kentucky lätta på regelverket för cigarr och pipa. I förslaget listas punkter som ska uppfyllas för att en restaurang eller bar ska få tillåta cigarrökning, bland annat måste de ha alkoholtillstånd och 21-årsgräns, en tydlig skylt utanför att rökning kan förekomma i lokalen, att minst 15% av omsättningen kommer från cigarrförsäljning, att en rökfri zon inrättas vid leveransintag och kanske viktigast av allt, att det bara tillåter cigarrer och pipa och inte vejp eller cigaretter. Så kanske det kan bli en cigarr i baren på The Galt House till nästa Kentucky Derby.
Med allt fler allmänna tobaksrestriktioner och rökförbud vill delstaten Kentucky lätta på regelverket för cigarr och pipa. I förslaget listas punkter som ska uppfyllas för att en restaurang eller bar ska få tillåta cigarrökning, bland annat måste de ha alkoholtillstånd och 21-årsgräns, en tydlig skylt utanför att rökning kan förekomma i lokalen, att minst 15% av omsättningen kommer från cigarrförsäljning, att en rökfri zon inrättas vid leveransintag och kanske viktigast av allt, att det bara tillåter cigarrer och pipa och inte vejp eller cigaretter. Så kanske det kan bli en cigarr i baren på The Galt House till nästa Kentucky Derby.
Med allt fler allmänna tobaksrestriktioner och rökförbud vill delstaten Kentucky lätta på regelverket för cigarr och pipa. I förslaget listas punkter som ska uppfyllas för att en restaurang eller bar ska få tillåta cigarrökning, bland annat måste de ha alkoholtillstånd och 21-årsgräns, en tydlig skylt utanför att rökning kan förekomma i lokalen, att minst 15% av omsättningen kommer från cigarrförsäljning, att en rökfri zon inrättas vid leveransintag och kanske viktigast av allt, att det bara tillåter cigarrer och pipa och inte vejp eller cigaretter. Så kanske det kan bli en cigarr i baren på The Galt House till nästa Kentucky Derby.
Nu i juli ska Belmonds nya tåg Britannic Explorer börja rulla från London, till Cornwall eller till Wales. Resan tar tre dagar och ombord blir man serverad fine dining komponerad av Simon Rogan från trestjärniga L’Enclume. Biljettpriser startar vid ca 150 000 kronor för två personer.
Nu i juli ska Belmonds nya tåg Britannic Explorer börja rulla från London, till Cornwall eller till Wales. Resan tar tre dagar och ombord blir man serverad fine dining komponerad av Simon Rogan från trestjärniga L’Enclume. Biljettpriser startar vid ca 150 000 kronor för två personer.
Nu i juli ska Belmonds nya tåg Britannic Explorer börja rulla från London, till Cornwall eller till Wales. Resan tar tre dagar och ombord blir man serverad fine dining komponerad av Simon Rogan från trestjärniga L’Enclume. Biljettpriser startar vid ca 150 000 kronor för två personer.
När Johnny Palmer från Bristol kom över Pablo Escobars gamla Boeing 727-100 fick han en idé. Flygplanskroppen, utan vingar, har fraktats till ett intetsägande industriområde i Bristol och fixats upp till ett minihotell med namnet PytchAir. Inredningen är opulent i valnöt, läder och guld och mycket är originalutförande. En natt i flygplanet (med två sovrum) kostar runt 10 000 kr beroende på säsong.
När Johnny Palmer från Bristol kom över Pablo Escobars gamla Boeing 727-100 fick han en idé. Flygplanskroppen, utan vingar, har fraktats till ett intetsägande industriområde i Bristol och fixats upp till ett minihotell med namnet PytchAir. Inredningen är opulent i valnöt, läder och guld och mycket är originalutförande. En natt i flygplanet (med två sovrum) kostar runt 10 000 kr beroende på säsong.
När Johnny Palmer från Bristol kom över Pablo Escobars gamla Boeing 727-100 fick han en idé. Flygplanskroppen, utan vingar, har fraktats till ett intetsägande industriområde i Bristol och fixats upp till ett minihotell med namnet PytchAir. Inredningen är opulent i valnöt, läder och guld och mycket är originalutförande. En natt i flygplanet (med två sovrum) kostar runt 10 000 kr beroende på säsong.
Simona hamnade på HiQ lite av en slump. Idag är hon vice president för försäljning och partnerskap. Simona delar med sig av sina värderingar, sin uppväxt och sitt synsätt.
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Japp, vi satte också tequilan i halsen när vi läste det – Weber Ranch 1902 är något så ovanligt som vodka destillerad på tequilaagave (agave azul eller Blue Weber) från Mexikos delstat Jalisco. Det är gänget bakom Patrón tequila som sålt sin tequilaverksamhet till Bacardi och nu använder sin agavekunskap till nya produkter. Agaven destilleras en första gång i Jalisco, för att färdigställas i Muenster, Texas, där den buteljeras vid 40% styrka. Eftersom spriten är gjord av agave ska den innehålla noll kolhydrater, baksmällan lär vara densamma.
Japp, vi satte också tequilan i halsen när vi läste det – Weber Ranch 1902 är något så ovanligt som vodka destillerad på tequilaagave (agave azul eller Blue Weber) från Mexikos delstat Jalisco. Det är gänget bakom Patrón tequila som sålt sin tequilaverksamhet till Bacardi och nu använder sin agavekunskap till nya produkter. Agaven destilleras en första gång i Jalisco, för att färdigställas i Muenster, Texas, där den buteljeras vid 40% styrka. Eftersom spriten är gjord av agave ska den innehålla noll kolhydrater, baksmällan lär vara densamma.
Japp, vi satte också tequilan i halsen när vi läste det – Weber Ranch 1902 är något så ovanligt som vodka destillerad på tequilaagave (agave azul eller Blue Weber) från Mexikos delstat Jalisco. Det är gänget bakom Patrón tequila som sålt sin tequilaverksamhet till Bacardi och nu använder sin agavekunskap till nya produkter. Agaven destilleras en första gång i Jalisco, för att färdigställas i Muenster, Texas, där den buteljeras vid 40% styrka. Eftersom spriten är gjord av agave ska den innehålla noll kolhydrater, baksmällan lär vara densamma.
Cabbar är kul. Men vilken är populärast? Och vem kör cabriolet? Siffror och kuriosa om bilarna som trivs bäst på sommaren.
Cabbar är kul. Men vilken är populärast? Och vem kör cabriolet? Siffror och kuriosa om bilarna som trivs bäst på sommaren.
Cabbar är kul. Men vilken är populärast? Och vem kör cabriolet? Siffror och kuriosa om bilarna som trivs bäst på sommaren.
I centrala Lund, nära centralstationen, planeras den andra etappen av kontorsprojektet Posthornet. Första etappen stod klar 2018. I anslutning till den planeras nu ett kontorshus med åtta våningar med café och restaurang i bottenplanet. Utöver totalt 10 000 kvadratmeter kontorsyta blir det också underjordiskt parkeringsgarage och gemensam takterass. Projektet ska enligt planerna stå helt klart i december nästa år.
I centrala Lund, nära centralstationen, planeras den andra etappen av kontorsprojektet Posthornet. Första etappen stod klar 2018. I anslutning till den planeras nu ett kontorshus med åtta våningar med café och restaurang i bottenplanet. Utöver totalt 10 000 kvadratmeter kontorsyta blir det också underjordiskt parkeringsgarage och gemensam takterass. Projektet ska enligt planerna stå helt klart i december nästa år.
I centrala Lund, nära centralstationen, planeras den andra etappen av kontorsprojektet Posthornet. Första etappen stod klar 2018. I anslutning till den planeras nu ett kontorshus med åtta våningar med café och restaurang i bottenplanet. Utöver totalt 10 000 kvadratmeter kontorsyta blir det också underjordiskt parkeringsgarage och gemensam takterass. Projektet ska enligt planerna stå helt klart i december nästa år.
Sport- och fritidsbolaget Thule ökade både sitt rörelseresultat och sin omsättning med omkring 8 procent i det första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Malmöbolaget uppger att nya produkter fortsätter driva försäljningstillväxten på en tuff marknad, och att man i år ska lansera fler nya produkter än någonsin. ”Året har börjat bra och Thule mår bra. Allt fler människor vill leva aktiva liv, en marknadstrend som ger oss medvind över tid”, skriver Mattias Ankarberg i vd-ordet.
Sport- och fritidsbolaget Thule ökade både sitt rörelseresultat och sin omsättning med omkring 8 procent i det första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Malmöbolaget uppger att nya produkter fortsätter driva försäljningstillväxten på en tuff marknad, och att man i år ska lansera fler nya produkter än någonsin. ”Året har börjat bra och Thule mår bra. Allt fler människor vill leva aktiva liv, en marknadstrend som ger oss medvind över tid”, skriver Mattias Ankarberg i vd-ordet.
Sport- och fritidsbolaget Thule ökade både sitt rörelseresultat och sin omsättning med omkring 8 procent i det första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Malmöbolaget uppger att nya produkter fortsätter driva försäljningstillväxten på en tuff marknad, och att man i år ska lansera fler nya produkter än någonsin. ”Året har börjat bra och Thule mår bra. Allt fler människor vill leva aktiva liv, en marknadstrend som ger oss medvind över tid”, skriver Mattias Ankarberg i vd-ordet.
I Västra Ingelstad planeras en ny ekoby växa fram. Enligt planerna ska 63 bostäder byggas, omkring hälften radhus respektive parhus i en blandning av bostadsrätter och äganderätter. I ett koncept kallat Ekobo ska det finnas odlingslotter, gemensamma växthus och kompostering på området, men även bilpool och laddning för elbilar. Processen för ny detaljplan pågår. Området beräknas preliminärt stå klart 2027.
I Västra Ingelstad planeras en ny ekoby växa fram. Enligt planerna ska 63 bostäder byggas, omkring hälften radhus respektive parhus i en blandning av bostadsrätter och äganderätter. I ett koncept kallat Ekobo ska det finnas odlingslotter, gemensamma växthus och kompostering på området, men även bilpool och laddning för elbilar. Processen för ny detaljplan pågår. Området beräknas preliminärt stå klart 2027.
I Västra Ingelstad planeras en ny ekoby växa fram. Enligt planerna ska 63 bostäder byggas, omkring hälften radhus respektive parhus i en blandning av bostadsrätter och äganderätter. I ett koncept kallat Ekobo ska det finnas odlingslotter, gemensamma växthus och kompostering på området, men även bilpool och laddning för elbilar. Processen för ny detaljplan pågår. Området beräknas preliminärt stå klart 2027.
Efter år av överklaganden är det nu klart för ett nytt bostadsområde vid Köpenhamns södra infart, invid fiskehamnen i Sydhavn. På området Stejlepladsen ska totalt 900 bostäder byggas i tre etapper, i en blandning av hyres- och äganderättslägenheter. Cirka 200 reserveras som allmännyttiga bostäder. Planerna innehåller också en förskola och två gemensamhetshus. Byggarbetena beräknas pågå till slutet av 2028.
Efter år av överklaganden är det nu klart för ett nytt bostadsområde vid Köpenhamns södra infart, invid fiskehamnen i Sydhavn. På området Stejlepladsen ska totalt 900 bostäder byggas i tre etapper, i en blandning av hyres- och äganderättslägenheter. Cirka 200 reserveras som allmännyttiga bostäder. Planerna innehåller också en förskola och två gemensamhetshus. Byggarbetena beräknas pågå till slutet av 2028.
Efter år av överklaganden är det nu klart för ett nytt bostadsområde vid Köpenhamns södra infart, invid fiskehamnen i Sydhavn. På området Stejlepladsen ska totalt 900 bostäder byggas i tre etapper, i en blandning av hyres- och äganderättslägenheter. Cirka 200 reserveras som allmännyttiga bostäder. Planerna innehåller också en förskola och två gemensamhetshus. Byggarbetena beräknas pågå till slutet av 2028.
K-Fastigheter, där fastighetsprofilen Erik Selin är huvudägare, har sålt en portfölj med 311 lägenheter i Köpenhamnsområdet. Värdet för affären uppgår till omkring 1.099 miljoner kronor och överlåtelsen sker i juni. Köparen uppges vara en institutionell investerare. ”Avyttringen stärker K-Fastigheters balansräkning och möjliggör fortsatta förvärv av byggrätter och byggstarter av nya projekt”, skriver bolaget. Även efter avyttringen har K-Fastigheter närvaro i Köpenhamn genom byggprojekt Ballerup som ska bli 153 lägenheter.
K-Fastigheter, där fastighetsprofilen Erik Selin är huvudägare, har sålt en portfölj med 311 lägenheter i Köpenhamnsområdet. Värdet för affären uppgår till omkring 1.099 miljoner kronor och överlåtelsen sker i juni. Köparen uppges vara en institutionell investerare. ”Avyttringen stärker K-Fastigheters balansräkning och möjliggör fortsatta förvärv av byggrätter och byggstarter av nya projekt”, skriver bolaget. Även efter avyttringen har K-Fastigheter närvaro i Köpenhamn genom byggprojekt Ballerup som ska bli 153 lägenheter.
K-Fastigheter, där fastighetsprofilen Erik Selin är huvudägare, har sålt en portfölj med 311 lägenheter i Köpenhamnsområdet. Värdet för affären uppgår till omkring 1.099 miljoner kronor och överlåtelsen sker i juni. Köparen uppges vara en institutionell investerare. ”Avyttringen stärker K-Fastigheters balansräkning och möjliggör fortsatta förvärv av byggrätter och byggstarter av nya projekt”, skriver bolaget. Även efter avyttringen har K-Fastigheter närvaro i Köpenhamn genom byggprojekt Ballerup som ska bli 153 lägenheter.
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar. Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga. I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar. Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga. I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar. Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga. I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Nyöppnade Jacy’z mitt i Göteborg är ett av ESS Groups senaste nytillskott. Vi träffade hotell- och restaurangkoncernens grundare Jonas Stenberg för att prata om Jonas bakgrund, drivkraft och hur det är att ha vuxit till en miljardkoncern med fler än 2 000 anställda.
Nyöppnade Jacy’z mitt i Göteborg är ett av ESS Groups senaste nytillskott. Vi träffade hotell- och restaurangkoncernens grundare Jonas Stenberg för att prata om Jonas bakgrund, drivkraft och hur det är att ha vuxit till en miljardkoncern med fler än 2 000 anställda.
Nyöppnade Jacy’z mitt i Göteborg är ett av ESS Groups senaste nytillskott. Vi träffade hotell- och restaurangkoncernens grundare Jonas Stenberg för att prata om Jonas bakgrund, drivkraft och hur det är att ha vuxit till en miljardkoncern med fler än 2 000 anställda.
Han är direktör på Clarion Hotel Malmö Live, som är Skånes största hotell. Vi träffade Jens för att prata om hans bakgrund, kärleken till Malmö och framtiden för den skånska hotellbranschen.
Han är direktör på Clarion Hotel Malmö Live, som är Skånes största hotell. Vi träffade Jens för att prata om hans bakgrund, kärleken till Malmö och framtiden för den skånska hotellbranschen.
Han är direktör på Clarion Hotel Malmö Live, som är Skånes största hotell. Vi träffade Jens för att prata om hans bakgrund, kärleken till Malmö och framtiden för den skånska hotellbranschen.
Han drömde om Paris modevärld men föll för mäkleriet. Som grundare av Våningen & Villan ville Johan förändra mäklarbranschen. Han fick bolaget att växa till fler än 150 medarbetare. Vi träffade Johan som berättade om kreativitet, entreprenörskap och om beslutet att sälja sitt livsverk.
Han drömde om Paris modevärld men föll för mäkleriet. Som grundare av Våningen & Villan ville Johan förändra mäklarbranschen. Han fick bolaget att växa till fler än 150 medarbetare. Vi träffade Johan som berättade om kreativitet, entreprenörskap och om beslutet att sälja sitt livsverk.
Han drömde om Paris modevärld men föll för mäkleriet. Som grundare av Våningen & Villan ville Johan förändra mäklarbranschen. Han fick bolaget att växa till fler än 150 medarbetare. Vi träffade Johan som berättade om kreativitet, entreprenörskap och om beslutet att sälja sitt livsverk.
Syskonen Keeley och Kirk Haworths Plates på 320 Old Street i London är första veganska restaurangen i Storbritannien att få Michelinstjärna. Den charmiga restaurangen på en innergård fylls dagligen, inte nödvändigtvis av veganer utan även av matintresserade som vill uppleva något nytt.
Syskonen Keeley och Kirk Haworths Plates på 320 Old Street i London är första veganska restaurangen i Storbritannien att få Michelinstjärna. Den charmiga restaurangen på en innergård fylls dagligen, inte nödvändigtvis av veganer utan även av matintresserade som vill uppleva något nytt.
Syskonen Keeley och Kirk Haworths Plates på 320 Old Street i London är första veganska restaurangen i Storbritannien att få Michelinstjärna. Den charmiga restaurangen på en innergård fylls dagligen, inte nödvändigtvis av veganer utan även av matintresserade som vill uppleva något nytt.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö