
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

Bakom föreningen Japan Bridge Scandinavia står bland andra Malmö stad, Lunds kommun och ett antal storföretag i regionen. Syftet är att stärka banden med Japan, i synnerhet de affärsmässiga. Nu har man presenterat en vision för ett Japan-hus som ska byggas i centrala Malmö. Huset i åtta våningar är tänkt att innehålla affärscentrum och kontorshotell, men också ett japanskt hotell och restaurang.

Bakom föreningen Japan Bridge Scandinavia står bland andra Malmö stad, Lunds kommun och ett antal storföretag i regionen. Syftet är att stärka banden med Japan, i synnerhet de affärsmässiga. Nu har man presenterat en vision för ett Japan-hus som ska byggas i centrala Malmö. Huset i åtta våningar är tänkt att innehålla affärscentrum och kontorshotell, men också ett japanskt hotell och restaurang.

Bakom föreningen Japan Bridge Scandinavia står bland andra Malmö stad, Lunds kommun och ett antal storföretag i regionen. Syftet är att stärka banden med Japan, i synnerhet de affärsmässiga. Nu har man presenterat en vision för ett Japan-hus som ska byggas i centrala Malmö. Huset i åtta våningar är tänkt att innehålla affärscentrum och kontorshotell, men också ett japanskt hotell och restaurang.

För 295 kr för en förpackning om 280 g, är den i översta segmentet. Atavis rökta tagliatelle ska passa särskilt bra till Carbonara eller ricotta med citronzest. Andra roliga torrpasta de erbjuder är surdegspasta och umamipasta.

För 295 kr för en förpackning om 280 g, är den i översta segmentet. Atavis rökta tagliatelle ska passa särskilt bra till Carbonara eller ricotta med citronzest. Andra roliga torrpasta de erbjuder är surdegspasta och umamipasta.

För 295 kr för en förpackning om 280 g, är den i översta segmentet. Atavis rökta tagliatelle ska passa särskilt bra till Carbonara eller ricotta med citronzest. Andra roliga torrpasta de erbjuder är surdegspasta och umamipasta.

Rozhan Azad driver sedan tidigare frisörsalong på Hansa i Malmö. Under hösten förnyas och utvidgas konceptet med diverse laserbehandlingar, såsom permanent hårborttagning och tatueringsborttagning. Kvar finns även den klassiska frisördelen, och salongen har i samband med det utvidgade konceptet bytt namn från Skult till Branché Hairstyle. – Det har länge varit min dröm att få driva något helt själv mitt i hjärtat av Malmö. Vi har som ambition att växa och uppta ännu större kundkrets i Malmö. Alla frisörer på salongen har minst 10 års erfarenhet av yrket, säger salongens ägare Rozhan Azad.

Rozhan Azad driver sedan tidigare frisörsalong på Hansa i Malmö. Under hösten förnyas och utvidgas konceptet med diverse laserbehandlingar, såsom permanent hårborttagning och tatueringsborttagning. Kvar finns även den klassiska frisördelen, och salongen har i samband med det utvidgade konceptet bytt namn från Skult till Branché Hairstyle. – Det har länge varit min dröm att få driva något helt själv mitt i hjärtat av Malmö. Vi har som ambition att växa och uppta ännu större kundkrets i Malmö. Alla frisörer på salongen har minst 10 års erfarenhet av yrket, säger salongens ägare Rozhan Azad.

Rozhan Azad driver sedan tidigare frisörsalong på Hansa i Malmö. Under hösten förnyas och utvidgas konceptet med diverse laserbehandlingar, såsom permanent hårborttagning och tatueringsborttagning. Kvar finns även den klassiska frisördelen, och salongen har i samband med det utvidgade konceptet bytt namn från Skult till Branché Hairstyle. – Det har länge varit min dröm att få driva något helt själv mitt i hjärtat av Malmö. Vi har som ambition att växa och uppta ännu större kundkrets i Malmö. Alla frisörer på salongen har minst 10 års erfarenhet av yrket, säger salongens ägare Rozhan Azad.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö