
Hårsalongen hade funnits på samma adress ända sedan 1959. Därför var läget avgörande när det blev dags att flytta. Lokalen skulle finnas inom Vallgraven, ha ett attraktivt läge i entréplan och helst vara belägen på en trevlig gågata.
– Det var kärlek vid första ögonkastet när vi klev in i lokalen på Magasinsgatan, vi såg direkt att här finns riktigt bra potential, säger Marlene Abunar som driver och äger Victor Noblesse tillsammans med sin man Dani.
Genom åren har Victor Noblesse varit en plantskola för många stjärnfrisörer, och är en sammanslagning av Salon Victor och Salong Noblesse. Dani själv har tidigare tävlat för Svenska frisörlandslaget och vunnit många tunga titlar.
– Med flytten till hörnlokalen på Magasinsgatan 1 tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen och satsar på ett nytt koncept, ny logotyp och en ny härlig salongsupplevelse hos oss. Det här blir en inspirerande nystart på den, enligt oss, mysigaste och trendigaste gatan i Göteborg, säger Dani.
Hårsalongen hade funnits på samma adress ända sedan 1959. Därför var läget avgörande när det blev dags att flytta. Lokalen skulle finnas inom Vallgraven, ha ett attraktivt läge i entréplan och helst vara belägen på en trevlig gågata.
– Det var kärlek vid första ögonkastet när vi klev in i lokalen på Magasinsgatan, vi såg direkt att här finns riktigt bra potential, säger Marlene Abunar som driver och äger Victor Noblesse tillsammans med sin man Dani.
Genom åren har Victor Noblesse varit en plantskola för många stjärnfrisörer, och är en sammanslagning av Salon Victor och Salong Noblesse. Dani själv har tidigare tävlat för Svenska frisörlandslaget och vunnit många tunga titlar.
– Med flytten till hörnlokalen på Magasinsgatan 1 tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen och satsar på ett nytt koncept, ny logotyp och en ny härlig salongsupplevelse hos oss. Det här blir en inspirerande nystart på den, enligt oss, mysigaste och trendigaste gatan i Göteborg, säger Dani.

Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.

Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.

Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.

Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.

Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.

Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.

Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.

Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.

Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö