Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö