Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Finns det en film som alla, exakt alla gillar? Hade någon ställt den frågan för ett år sedan hade jag svarat: – Nej! Det går inte att göra en film som exakt alla gillar. Och sedan kanske yrat något om att riktig konst måste sticka ut och provocera eller liknande. Men, jag hade fel. Det går att göra en film som exakt alla gillar, Och det har hänt. I år! Här! i Sverige!
Finns det en film som alla, exakt alla gillar? Hade någon ställt den frågan för ett år sedan hade jag svarat: – Nej! Det går inte att göra en film som exakt alla gillar. Och sedan kanske yrat något om att riktig konst måste sticka ut och provocera eller liknande. Men, jag hade fel. Det går att göra en film som exakt alla gillar, Och det har hänt. I år! Här! i Sverige!
Finns det en film som alla, exakt alla gillar? Hade någon ställt den frågan för ett år sedan hade jag svarat: – Nej! Det går inte att göra en film som exakt alla gillar. Och sedan kanske yrat något om att riktig konst måste sticka ut och provocera eller liknande. Men, jag hade fel. Det går att göra en film som exakt alla gillar, Och det har hänt. I år! Här! i Sverige!
Malmöbaserade Ourgreencar, som erbjuder bilpooler för elfordon, visar en positivt resultat för 2023. Det är första gången bolaget går med vinst sedan starten 2018, skriver DI Digital. Ourgreencar har lyckats växa genom att skriva ramavtal med stora fastighetsutvecklare som JM och Bonava. Företaget har nu pooler på fyrtio orter i landet, och erbjuder även elcyklar och mopeder. – Vi kom in som en underdog och har inte gjort några stora investeringar, utan vuxit väldigt lugnt, metodiskt och organiskt, säger medgrundaren Kenneth Falk till nyhetssajten.
Malmöbaserade Ourgreencar, som erbjuder bilpooler för elfordon, visar en positivt resultat för 2023. Det är första gången bolaget går med vinst sedan starten 2018, skriver DI Digital. Ourgreencar har lyckats växa genom att skriva ramavtal med stora fastighetsutvecklare som JM och Bonava. Företaget har nu pooler på fyrtio orter i landet, och erbjuder även elcyklar och mopeder. – Vi kom in som en underdog och har inte gjort några stora investeringar, utan vuxit väldigt lugnt, metodiskt och organiskt, säger medgrundaren Kenneth Falk till nyhetssajten.
Malmöbaserade Ourgreencar, som erbjuder bilpooler för elfordon, visar en positivt resultat för 2023. Det är första gången bolaget går med vinst sedan starten 2018, skriver DI Digital. Ourgreencar har lyckats växa genom att skriva ramavtal med stora fastighetsutvecklare som JM och Bonava. Företaget har nu pooler på fyrtio orter i landet, och erbjuder även elcyklar och mopeder. – Vi kom in som en underdog och har inte gjort några stora investeringar, utan vuxit väldigt lugnt, metodiskt och organiskt, säger medgrundaren Kenneth Falk till nyhetssajten.
Lundabaserade Saveggy har samlat in 1,76 miljoner euro från investerare för att ersätta plasten på gurka. Bolaget har utvecklat en växtbaserad, ätbar beläggning som förlänger hållbarheten på färska frukter och grönsaker. – Med denna finansieringsrunda kommer vi att lansera vår första produkt i industriell skala, säger medgrundare och vd Arash Fayyazi. Bland investerarna finns affärsänglar, Unconventional Ventures, LRF Ventures och Almi Invest Greentech.
Lundabaserade Saveggy har samlat in 1,76 miljoner euro från investerare för att ersätta plasten på gurka. Bolaget har utvecklat en växtbaserad, ätbar beläggning som förlänger hållbarheten på färska frukter och grönsaker. – Med denna finansieringsrunda kommer vi att lansera vår första produkt i industriell skala, säger medgrundare och vd Arash Fayyazi. Bland investerarna finns affärsänglar, Unconventional Ventures, LRF Ventures och Almi Invest Greentech.
Lundabaserade Saveggy har samlat in 1,76 miljoner euro från investerare för att ersätta plasten på gurka. Bolaget har utvecklat en växtbaserad, ätbar beläggning som förlänger hållbarheten på färska frukter och grönsaker. – Med denna finansieringsrunda kommer vi att lansera vår första produkt i industriell skala, säger medgrundare och vd Arash Fayyazi. Bland investerarna finns affärsänglar, Unconventional Ventures, LRF Ventures och Almi Invest Greentech.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö