
Lundaföretaget Elonroad inleder i höst ett samarbete med den europeiska byggjätten Vinci Group för att bygga en elväg i Paris. Planen är att använda konduktiv teknik, där el överförs direkt till fordon genom kontakt mellan en ledning eller en skena.
– Det är fantastiskt att se två av världens länder med minst utsläpp, Sverige och Frankrike, samarbeta för att förverkliga elvägar, säger Elonroads vd Karin Ebbinghaus.
Projektet påbörjas i september och löper under tre år. Investeringarna uppgår till mellan 60 och 80 miljoner kronor.
Lundaföretaget Elonroad inleder i höst ett samarbete med den europeiska byggjätten Vinci Group för att bygga en elväg i Paris. Planen är att använda konduktiv teknik, där el överförs direkt till fordon genom kontakt mellan en ledning eller en skena.
– Det är fantastiskt att se två av världens länder med minst utsläpp, Sverige och Frankrike, samarbeta för att förverkliga elvägar, säger Elonroads vd Karin Ebbinghaus.
Projektet påbörjas i september och löper under tre år. Investeringarna uppgår till mellan 60 och 80 miljoner kronor.

Oliver oliver oliver, överallt serveras det oliver. Säg en restaurang i det moderna skrået som idag inte har en snacksmeny innan förrätterna med några sorters chark, ost och så klart, oliver. Det får gärna vara så. Jag tycker att oliver är ett utomordentligt snacks till det första glaset vin eller mousserande. Men jag börjar bli uttråkad.

Oliver oliver oliver, överallt serveras det oliver. Säg en restaurang i det moderna skrået som idag inte har en snacksmeny innan förrätterna med några sorters chark, ost och så klart, oliver. Det får gärna vara så. Jag tycker att oliver är ett utomordentligt snacks till det första glaset vin eller mousserande. Men jag börjar bli uttråkad.

Oliver oliver oliver, överallt serveras det oliver. Säg en restaurang i det moderna skrået som idag inte har en snacksmeny innan förrätterna med några sorters chark, ost och så klart, oliver. Det får gärna vara så. Jag tycker att oliver är ett utomordentligt snacks till det första glaset vin eller mousserande. Men jag börjar bli uttråkad.

Malmöbolaget Ascelia Pharma, som utvecklar sårläkemedel inom cancerbehandling, har tagit in cirka 30 miljoner kronor genom en riktad nyemission. Bolaget ger ut drygt 8,5 miljoner nya aktier till kursen 3,50 kronor. Bland investerarna finns både svenska och internationella institutioner. Pengarna ska stärka kassan och räcka fram till slutet av 2026, då bioteknikbolaget väntar besked från den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA.

Malmöbolaget Ascelia Pharma, som utvecklar sårläkemedel inom cancerbehandling, har tagit in cirka 30 miljoner kronor genom en riktad nyemission. Bolaget ger ut drygt 8,5 miljoner nya aktier till kursen 3,50 kronor. Bland investerarna finns både svenska och internationella institutioner. Pengarna ska stärka kassan och räcka fram till slutet av 2026, då bioteknikbolaget väntar besked från den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA.

Malmöbolaget Ascelia Pharma, som utvecklar sårläkemedel inom cancerbehandling, har tagit in cirka 30 miljoner kronor genom en riktad nyemission. Bolaget ger ut drygt 8,5 miljoner nya aktier till kursen 3,50 kronor. Bland investerarna finns både svenska och internationella institutioner. Pengarna ska stärka kassan och räcka fram till slutet av 2026, då bioteknikbolaget väntar besked från den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA.

Davidoffs nya Grande Humidor rymmer upp till 140 toro-cigarrer. Tillverkad i exklusiv ebenholts och okoumé för elegant förvaring. Två Davidoff de Luxe-regulatorer säkerställer konstant fuktighet.

Davidoffs nya Grande Humidor rymmer upp till 140 toro-cigarrer. Tillverkad i exklusiv ebenholts och okoumé för elegant förvaring. Två Davidoff de Luxe-regulatorer säkerställer konstant fuktighet.

Davidoffs nya Grande Humidor rymmer upp till 140 toro-cigarrer. Tillverkad i exklusiv ebenholts och okoumé för elegant förvaring. Två Davidoff de Luxe-regulatorer säkerställer konstant fuktighet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö