Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Boulebar i Malmö firade sitt 2-årsjubileum den 16 maj genom att bjuda in till bouleturnering. Det dracks Calvados och Pastis på franskt manér och ett och annat bouleklot kastades åt rätt håll...
Boulebar i Malmö firade sitt 2-årsjubileum den 16 maj genom att bjuda in till bouleturnering. Det dracks Calvados och Pastis på franskt manér och ett och annat bouleklot kastades åt rätt håll...
Boulebar i Malmö firade sitt 2-årsjubileum den 16 maj genom att bjuda in till bouleturnering. Det dracks Calvados och Pastis på franskt manér och ett och annat bouleklot kastades åt rätt håll...
Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW den 13 maj. Badmodevisning från La Leia och kortege av Lexus-bilar som hämtade upp modellerna efter visningen. Och såklart DJ Sticky Bomb som satte pulsen på publiken.
Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW den 13 maj. Badmodevisning från La Leia och kortege av Lexus-bilar som hämtade upp modellerna efter visningen. Och såklart DJ Sticky Bomb som satte pulsen på publiken.
Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW den 13 maj. Badmodevisning från La Leia och kortege av Lexus-bilar som hämtade upp modellerna efter visningen. Och såklart DJ Sticky Bomb som satte pulsen på publiken.
Den 13 maj var det dags igen för Paddy's beryktade årsdag. Live-band spelade både ute och inne och det var fullt tryck överallt.
Den 13 maj var det dags igen för Paddy's beryktade årsdag. Live-band spelade både ute och inne och det var fullt tryck överallt.
Den 13 maj var det dags igen för Paddy's beryktade årsdag. Live-band spelade både ute och inne och det var fullt tryck överallt.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö