Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.
Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.
Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.
Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).
Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).
Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).
Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden. Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta. Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.
Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden. Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta. Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.
Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden. Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta. Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö