Vad Badhus, mobilitetshus, havsbad, torg och park
Var Oceanhamnen, Helsingborg
När Med start tidigast
andra halvan av 2025
Byggherre Helsingborgs stad
Ett detaljplaneförslag bereder väg för vidare utveckling av Oceanhamnen i Helsingborg.
Planförslaget omfattar bland annat ett nytt badhus med 50-meters bassäng med läktare, multibassänger, aktivitets- och familjebad med rutschkanor, wellnessavdelning, gym och kafé. Dessutom planeras mobilitetshus, havsbad, ett nytt torg och en park vid Atlantgatan intill Öresund.
Om beslutsprocessen för den nya detaljplanen går som förväntat kan byggarbetena komma att påbörjas under andra halvan av nästa år.
Ett detaljplaneförslag bereder väg för vidare utveckling av Oceanhamnen i Helsingborg.
Planförslaget omfattar bland annat ett nytt badhus med 50-meters bassäng med läktare, multibassänger, aktivitets- och familjebad med rutschkanor, wellnessavdelning, gym och kafé. Dessutom planeras mobilitetshus, havsbad, ett nytt torg och en park vid Atlantgatan intill Öresund.
Om beslutsprocessen för den nya detaljplanen går som förväntat kan byggarbetena komma att påbörjas under andra halvan av nästa år.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö