Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
På Lagergatan på Väla i Helsingborg, nära ringleder och tillfartsvägar, planeras nu totalt 22 000 nya kvadratmeter för lager, logistik och kontor. Anläggningen ska ge möjlighet till olika storlekar på lager- och kontorsytor, och byggs för att kunna delas av för upp till fem olika verksamheter. Byggnaden ska få sedumtak och utrustas med solceller. På parkeringen planeras laddplatser för elbilar.
På Lagergatan på Väla i Helsingborg, nära ringleder och tillfartsvägar, planeras nu totalt 22 000 nya kvadratmeter för lager, logistik och kontor. Anläggningen ska ge möjlighet till olika storlekar på lager- och kontorsytor, och byggs för att kunna delas av för upp till fem olika verksamheter. Byggnaden ska få sedumtak och utrustas med solceller. På parkeringen planeras laddplatser för elbilar.
På Lagergatan på Väla i Helsingborg, nära ringleder och tillfartsvägar, planeras nu totalt 22 000 nya kvadratmeter för lager, logistik och kontor. Anläggningen ska ge möjlighet till olika storlekar på lager- och kontorsytor, och byggs för att kunna delas av för upp till fem olika verksamheter. Byggnaden ska få sedumtak och utrustas med solceller. På parkeringen planeras laddplatser för elbilar.
Som en svensk utopi öppnas de pärlbeklädda portarna till Rödder og Vin. Butik och bar i ett är ett koncept som är lika välbekant för danskar som det är främmande för oss. Rödder erbjuder ett utmärkt utbud att strosa runt bland. När man hittat pavan som får det att kittla till lite extra så är det bara att släpa fram en grön mjölk-kasse, slå sig ner på trottoaren i solen och njut. Naturvin eller traditionellt, nya eller gamla, bubbligt eller stilla? Alla hittar hem här. Ravnsborggade 10
Som en svensk utopi öppnas de pärlbeklädda portarna till Rödder og Vin. Butik och bar i ett är ett koncept som är lika välbekant för danskar som det är främmande för oss. Rödder erbjuder ett utmärkt utbud att strosa runt bland. När man hittat pavan som får det att kittla till lite extra så är det bara att släpa fram en grön mjölk-kasse, slå sig ner på trottoaren i solen och njut. Naturvin eller traditionellt, nya eller gamla, bubbligt eller stilla? Alla hittar hem här. Ravnsborggade 10
Som en svensk utopi öppnas de pärlbeklädda portarna till Rödder og Vin. Butik och bar i ett är ett koncept som är lika välbekant för danskar som det är främmande för oss. Rödder erbjuder ett utmärkt utbud att strosa runt bland. När man hittat pavan som får det att kittla till lite extra så är det bara att släpa fram en grön mjölk-kasse, slå sig ner på trottoaren i solen och njut. Naturvin eller traditionellt, nya eller gamla, bubbligt eller stilla? Alla hittar hem här. Ravnsborggade 10
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö