
En ny restaurang med fokus på grönsaker öppnar upp i Mat & Choklads gamla lokaler på Amiralsgatan.
Bakom satsningen står en av Malmös mest prisade krögarveteraner, Tomas Gustafsson, som gjort sig känd bland annat genom att vara ena halvan av Pembert & Gustafsson som startade upp Lokal 17 i Studio samt för att sedan 2021 ha lett Matverkstaden i Lokstallarna i Kirseberg.
Gustafsson tar över en av Mat & Choklads två lokaler. Redan nu kommer den att användas som preppkök till Matverkstaden, men i höst öppnar lunch- och kvällsrestaurang upp. Arbetsnamnet på den kvarterskrog Gustafsson vill skapa är Kv Flora.
– Det finns en charm i krogen som jag helt enkelt har saknat så jag har kollat på en del lokaler. Den här är väldigt trevlig, jag gillar källarvåningar – det blir lite dansk känsla, säger Tomas Gustafsson mitt i spacklingen och målandet.
– Det blir mycket fokus på grönsaker, kvarterskrogskänsla men kanske inte den klassiska kvartersmaten. Någon gång i vår håller vi nog öppet ett par dagar för att känna på läget. Sedan öppnar vi på riktigt i september eller oktober.
En ny restaurang med fokus på grönsaker öppnar upp i Mat & Choklads gamla lokaler på Amiralsgatan.
Bakom satsningen står en av Malmös mest prisade krögarveteraner, Tomas Gustafsson, som gjort sig känd bland annat genom att vara ena halvan av Pembert & Gustafsson som startade upp Lokal 17 i Studio samt för att sedan 2021 ha lett Matverkstaden i Lokstallarna i Kirseberg.
Gustafsson tar över en av Mat & Choklads två lokaler. Redan nu kommer den att användas som preppkök till Matverkstaden, men i höst öppnar lunch- och kvällsrestaurang upp. Arbetsnamnet på den kvarterskrog Gustafsson vill skapa är Kv Flora.
– Det finns en charm i krogen som jag helt enkelt har saknat så jag har kollat på en del lokaler. Den här är väldigt trevlig, jag gillar källarvåningar – det blir lite dansk känsla, säger Tomas Gustafsson mitt i spacklingen och målandet.
– Det blir mycket fokus på grönsaker, kvarterskrogskänsla men kanske inte den klassiska kvartersmaten. Någon gång i vår håller vi nog öppet ett par dagar för att känna på läget. Sedan öppnar vi på riktigt i september eller oktober.

Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars. – Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg. Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.

Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars. – Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg. Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.

Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars. – Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg. Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.

Lisebergs styrelse har tagit beslut om att starta processen för att bygga upp vattenvärlden Oceana igen efter branden i februari. – Den kärlek göteborgarna och hela Sverige visat projektet och Liseberg i den här svåra stunden har varit ovärderlig, säger Kurt Eliasson, ordförande i Lisebergs styrelse. Han lägger till att Liseberg är ”en viktig del av Göteborgs identitet” och att jubileumsprojektet är viktigt för den västsvenska besöksnäringens återhämtning.

Lisebergs styrelse har tagit beslut om att starta processen för att bygga upp vattenvärlden Oceana igen efter branden i februari. – Den kärlek göteborgarna och hela Sverige visat projektet och Liseberg i den här svåra stunden har varit ovärderlig, säger Kurt Eliasson, ordförande i Lisebergs styrelse. Han lägger till att Liseberg är ”en viktig del av Göteborgs identitet” och att jubileumsprojektet är viktigt för den västsvenska besöksnäringens återhämtning.

Lisebergs styrelse har tagit beslut om att starta processen för att bygga upp vattenvärlden Oceana igen efter branden i februari. – Den kärlek göteborgarna och hela Sverige visat projektet och Liseberg i den här svåra stunden har varit ovärderlig, säger Kurt Eliasson, ordförande i Lisebergs styrelse. Han lägger till att Liseberg är ”en viktig del av Göteborgs identitet” och att jubileumsprojektet är viktigt för den västsvenska besöksnäringens återhämtning.

Området kring Volvo Cars huvudkontor i Torslanda ska bli ett nytt innovations- och mobilitetscentrum. Dels ska nya anläggningar byggas för testning, konstruktion och material. Dels planerar företaget att bygga ut Volvo Cars campus, för att inhysa startuper och affärspartners. Målet är att skapa ett ekosystem för utveckla framtidens fordon: – Tekniken i dem och infrastrukturen runt dem, allt hand i hand, säger Volvo Cars vd Jim Rowan. Bygget inleds i år och den första byggnaden väntas stå klar 2026.

Området kring Volvo Cars huvudkontor i Torslanda ska bli ett nytt innovations- och mobilitetscentrum. Dels ska nya anläggningar byggas för testning, konstruktion och material. Dels planerar företaget att bygga ut Volvo Cars campus, för att inhysa startuper och affärspartners. Målet är att skapa ett ekosystem för utveckla framtidens fordon: – Tekniken i dem och infrastrukturen runt dem, allt hand i hand, säger Volvo Cars vd Jim Rowan. Bygget inleds i år och den första byggnaden väntas stå klar 2026.

Området kring Volvo Cars huvudkontor i Torslanda ska bli ett nytt innovations- och mobilitetscentrum. Dels ska nya anläggningar byggas för testning, konstruktion och material. Dels planerar företaget att bygga ut Volvo Cars campus, för att inhysa startuper och affärspartners. Målet är att skapa ett ekosystem för utveckla framtidens fordon: – Tekniken i dem och infrastrukturen runt dem, allt hand i hand, säger Volvo Cars vd Jim Rowan. Bygget inleds i år och den första byggnaden väntas stå klar 2026.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö