
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.

Den populära investeringsprofilen ”Stocktrader” har 18.000 följare i sociala medier och har hittills varit anonym. Men nu avslöjar Pontus Olausson för Göteborgs-Posten att han ligger bakom kontot. 32-åringen bor i centrala Göteborg och inledde sitt börssparande med 167.000 kronor. De senaste åtta åren har han jobbat som trader och levt på avkastningen från sina aktier. – Att göra det på heltid kräver sitt psyke. Man måste prestera, annars har man ingen inkomst, säger han till tidningen.

Den populära investeringsprofilen ”Stocktrader” har 18.000 följare i sociala medier och har hittills varit anonym. Men nu avslöjar Pontus Olausson för Göteborgs-Posten att han ligger bakom kontot. 32-åringen bor i centrala Göteborg och inledde sitt börssparande med 167.000 kronor. De senaste åtta åren har han jobbat som trader och levt på avkastningen från sina aktier. – Att göra det på heltid kräver sitt psyke. Man måste prestera, annars har man ingen inkomst, säger han till tidningen.

Den populära investeringsprofilen ”Stocktrader” har 18.000 följare i sociala medier och har hittills varit anonym. Men nu avslöjar Pontus Olausson för Göteborgs-Posten att han ligger bakom kontot. 32-åringen bor i centrala Göteborg och inledde sitt börssparande med 167.000 kronor. De senaste åtta åren har han jobbat som trader och levt på avkastningen från sina aktier. – Att göra det på heltid kräver sitt psyke. Man måste prestera, annars har man ingen inkomst, säger han till tidningen.

Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.

Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.

Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö