Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Paul berättar om sin bakgrund, tiden med Hipp, köpet av Paddy’s och sin syn på restaurangbranschens situation och framtid.
Paul berättar om sin bakgrund, tiden med Hipp, köpet av Paddy’s och sin syn på restaurangbranschens situation och framtid.
Paul berättar om sin bakgrund, tiden med Hipp, köpet av Paddy’s och sin syn på restaurangbranschens situation och framtid.
Om sin bakgrund, sin karriär och om att göra musik till succé-serien Tunna blå linjen på SVT.
Om sin bakgrund, sin karriär och om att göra musik till succé-serien Tunna blå linjen på SVT.
Om sin bakgrund, sin karriär och om att göra musik till succé-serien Tunna blå linjen på SVT.
Thomas berättar om hur han startade världens bästa vodka, grundade Sällskapet Malmö Akvavit och Skånska Gastronomi priserna, och om framtidsplanerna med Symposion.
Thomas berättar om hur han startade världens bästa vodka, grundade Sällskapet Malmö Akvavit och Skånska Gastronomi priserna, och om framtidsplanerna med Symposion.
Thomas berättar om hur han startade världens bästa vodka, grundade Sällskapet Malmö Akvavit och Skånska Gastronomi priserna, och om framtidsplanerna med Symposion.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö