Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo.
– Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm.
Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo.
– Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm.
Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.
The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.
The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.
Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.
Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.
Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.
Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.
Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.
Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö