Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
I bryggeriet BRUS på Nørrebro tillverkas ölen ett rum bort från baren. To Øl står bakom recepten – ofta humledrivna, men alltid med en twist. Maten matchar ölen: crispy chicken sandwich med syrad kål, baos med sidfläsk, friterad aubergine med sojamajonnäs. Inga klassiker, men smarta smaker. Allt serveras utan krångel, men med noggrannhet. Hit går man hungrig – och törstig.
I bryggeriet BRUS på Nørrebro tillverkas ölen ett rum bort från baren. To Øl står bakom recepten – ofta humledrivna, men alltid med en twist. Maten matchar ölen: crispy chicken sandwich med syrad kål, baos med sidfläsk, friterad aubergine med sojamajonnäs. Inga klassiker, men smarta smaker. Allt serveras utan krångel, men med noggrannhet. Hit går man hungrig – och törstig.
I bryggeriet BRUS på Nørrebro tillverkas ölen ett rum bort från baren. To Øl står bakom recepten – ofta humledrivna, men alltid med en twist. Maten matchar ölen: crispy chicken sandwich med syrad kål, baos med sidfläsk, friterad aubergine med sojamajonnäs. Inga klassiker, men smarta smaker. Allt serveras utan krångel, men med noggrannhet. Hit går man hungrig – och törstig.
I Landskrona är det klart för två stora anläggningar: Dels en helt ny simhall och dels en helt ombyggt fotbollsarena. Simhallen kommer att ha en 25-metersbassäng med höj- och sänkbar botten, samt en 50-metersbassäng och upp till som mest 900 åskådarplatser. Det blir också kafé och badlekland. Den uppdaterade fotbollsarenan kommer bland annat att ha nya storbildsskärmar och samtliga sittplatser under tak. Arenan väntas vara klar under andra kvartalet 2027. Den nya simhallen ska öppna 2028.
I Landskrona är det klart för två stora anläggningar: Dels en helt ny simhall och dels en helt ombyggt fotbollsarena. Simhallen kommer att ha en 25-metersbassäng med höj- och sänkbar botten, samt en 50-metersbassäng och upp till som mest 900 åskådarplatser. Det blir också kafé och badlekland. Den uppdaterade fotbollsarenan kommer bland annat att ha nya storbildsskärmar och samtliga sittplatser under tak. Arenan väntas vara klar under andra kvartalet 2027. Den nya simhallen ska öppna 2028.
I Landskrona är det klart för två stora anläggningar: Dels en helt ny simhall och dels en helt ombyggt fotbollsarena. Simhallen kommer att ha en 25-metersbassäng med höj- och sänkbar botten, samt en 50-metersbassäng och upp till som mest 900 åskådarplatser. Det blir också kafé och badlekland. Den uppdaterade fotbollsarenan kommer bland annat att ha nya storbildsskärmar och samtliga sittplatser under tak. Arenan väntas vara klar under andra kvartalet 2027. Den nya simhallen ska öppna 2028.
Tomas de Souza har utsetts till ny vd för Minc i Malmö. Han tillträder i augusti och tar med sig erfarenhet från bland annat Ablemind, Bonnier News och EFL. – Malmö är den perfekta platsen för att lösa globala utmaningar – en stad präglad av mångfald, kreativitet och mod. Jag ser Minc som hjärtat i den utvecklingen, säger de Souza. Rekryteringen lockade över 350 sökande. Enligt Mincs styrelse kombinerar de Souza erfarenhet från startupvärlden och innovationsledning med ett starkt engagemang för Malmös näringsliv.
Tomas de Souza har utsetts till ny vd för Minc i Malmö. Han tillträder i augusti och tar med sig erfarenhet från bland annat Ablemind, Bonnier News och EFL. – Malmö är den perfekta platsen för att lösa globala utmaningar – en stad präglad av mångfald, kreativitet och mod. Jag ser Minc som hjärtat i den utvecklingen, säger de Souza. Rekryteringen lockade över 350 sökande. Enligt Mincs styrelse kombinerar de Souza erfarenhet från startupvärlden och innovationsledning med ett starkt engagemang för Malmös näringsliv.
Tomas de Souza har utsetts till ny vd för Minc i Malmö. Han tillträder i augusti och tar med sig erfarenhet från bland annat Ablemind, Bonnier News och EFL. – Malmö är den perfekta platsen för att lösa globala utmaningar – en stad präglad av mångfald, kreativitet och mod. Jag ser Minc som hjärtat i den utvecklingen, säger de Souza. Rekryteringen lockade över 350 sökande. Enligt Mincs styrelse kombinerar de Souza erfarenhet från startupvärlden och innovationsledning med ett starkt engagemang för Malmös näringsliv.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö