
Det ska öppna en ny restaurang i gallerian intill Turning torso. Många har tidigare försökt – vid starten 2005 huserade Torso twisted där med Daniel Berlin som kökschef, därefter tog Green matmarknad över och senast Bon Ici som stängde under pandemin.
Nu ska en fransk bistro öppna, i den danske krögarprofilen Ronni Hoffmanns regi.
Hoffman bor själv i Turning torso och ser just boende i området som sin primära målgrupp. Namnet på krogen blir The Torso och just nu byggs de 700 kvadratmeter stora lokalerna om för att i juni stå redo.
– Det som saknas i dag i Västra hamnen är ett brett utbud och krogar som vänder sig till dem som bor här, säger Hoffmann.
Vad kommer göra att restaurangen lyckas?
– Till skillnad från när Torso twisted öppnade så är mycket i området nu färdigbyggt, och det är en etablerad plats för turister på sommaren. Jag ser det också som en process – det blir inte fullt hus dag ett utan jag är beredd att ge det ett par år innan alla har hittat hit.
En av förutsättningarna för det tänket är att Hoffmann också driver CPH Kitchen som dagligen serverar mat till över 2 500 personer i loungerna på Köpenhamns flygplats, Kastrup.
– Det är som en fabrik, men det jag vill här är att få vara kreativ igen, säger han.
På menyn blir det sharing-rätter och klassiker. ”Enkelhet med bra ingredienser”, summerar Hoffmann. Och efter klockan 22 byter The Torso fokus.
– Det är lite danskt – då blir det dämpad belysning och DJ så folk kan ta en drink i baren i stället för att gå hem. Det saknas i Västra hamnen i dag!
Det ska öppna en ny restaurang i gallerian intill Turning torso. Många har tidigare försökt – vid starten 2005 huserade Torso twisted där med Daniel Berlin som kökschef, därefter tog Green matmarknad över och senast Bon Ici som stängde under pandemin.
Nu ska en fransk bistro öppna, i den danske krögarprofilen Ronni Hoffmanns regi.
Hoffman bor själv i Turning torso och ser just boende i området som sin primära målgrupp. Namnet på krogen blir The Torso och just nu byggs de 700 kvadratmeter stora lokalerna om för att i juni stå redo.
– Det som saknas i dag i Västra hamnen är ett brett utbud och krogar som vänder sig till dem som bor här, säger Hoffmann.
Vad kommer göra att restaurangen lyckas?
– Till skillnad från när Torso twisted öppnade så är mycket i området nu färdigbyggt, och det är en etablerad plats för turister på sommaren. Jag ser det också som en process – det blir inte fullt hus dag ett utan jag är beredd att ge det ett par år innan alla har hittat hit.
En av förutsättningarna för det tänket är att Hoffmann också driver CPH Kitchen som dagligen serverar mat till över 2 500 personer i loungerna på Köpenhamns flygplats, Kastrup.
– Det är som en fabrik, men det jag vill här är att få vara kreativ igen, säger han.
På menyn blir det sharing-rätter och klassiker. ”Enkelhet med bra ingredienser”, summerar Hoffmann. Och efter klockan 22 byter The Torso fokus.
– Det är lite danskt – då blir det dämpad belysning och DJ så folk kan ta en drink i baren i stället för att gå hem. Det saknas i Västra hamnen i dag!

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö