
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar.
”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar.
”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö