
Zeekr är elbilsmärket från Geely Holding Group, bolaget som även är storägare i Volvo Cars och Polestar. I mars kommer premiummärket till centrala stan.
– Det är med stor glädje vi välkomnar Zeekr till Femman. Deras showroom blir en spännande möjlighet för våra besökare att få en förhandsvisning av det senaste inom elbilsbranschen. Zeekr tillför en ny kategori för oss i Femman vilket känns extra roligt, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik för Hufvudstaden.
Zeekr lanserade sin första elbil 2021 och siktar på att skapa ett integrerat användarsystem med innovation i fokus. För den europeiska marknaden designas och utvecklas bilarna till stor del i Göteborg.
I märkets pop-up-butik i Femman kommer besökarna att kunna uppleva det senaste hos Zeekr.
Zeekr är elbilsmärket från Geely Holding Group, bolaget som även är storägare i Volvo Cars och Polestar. I mars kommer premiummärket till centrala stan.
– Det är med stor glädje vi välkomnar Zeekr till Femman. Deras showroom blir en spännande möjlighet för våra besökare att få en förhandsvisning av det senaste inom elbilsbranschen. Zeekr tillför en ny kategori för oss i Femman vilket känns extra roligt, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik för Hufvudstaden.
Zeekr lanserade sin första elbil 2021 och siktar på att skapa ett integrerat användarsystem med innovation i fokus. För den europeiska marknaden designas och utvecklas bilarna till stor del i Göteborg.
I märkets pop-up-butik i Femman kommer besökarna att kunna uppleva det senaste hos Zeekr.

Vid Kävlingeån ska Åstaden, en ny stadsdel på det tidigare sockerbruksområdet mellan Kävlinge och Furulund, växa fram. Åstaden ska när den är färdig bestå av cirka 1900 nya bostäder i flerbostadshus, stadsradhus, radhus och småhus. Dessutom ska det bli butiker och småskaliga verksamheter, samt samhällsservice i form av skolor, förskolor, vårdcentral och boende för äldre. Detaljplan för den första etappen väntas vara färdig i slutet av 2027 eller under 2028.

Vid Kävlingeån ska Åstaden, en ny stadsdel på det tidigare sockerbruksområdet mellan Kävlinge och Furulund, växa fram. Åstaden ska när den är färdig bestå av cirka 1900 nya bostäder i flerbostadshus, stadsradhus, radhus och småhus. Dessutom ska det bli butiker och småskaliga verksamheter, samt samhällsservice i form av skolor, förskolor, vårdcentral och boende för äldre. Detaljplan för den första etappen väntas vara färdig i slutet av 2027 eller under 2028.

Vid Kävlingeån ska Åstaden, en ny stadsdel på det tidigare sockerbruksområdet mellan Kävlinge och Furulund, växa fram. Åstaden ska när den är färdig bestå av cirka 1900 nya bostäder i flerbostadshus, stadsradhus, radhus och småhus. Dessutom ska det bli butiker och småskaliga verksamheter, samt samhällsservice i form av skolor, förskolor, vårdcentral och boende för äldre. Detaljplan för den första etappen väntas vara färdig i slutet av 2027 eller under 2028.

Det är dags för ännu en VM-sommar. Och Sverige är med! Rättvist? Nja, sådär va. Kul? Ja! Med fotbollsmästerskap följer som bekant fenomenet fotbollslåtar. Kombinationen fotbolls-mästerskap och popmusik kan ibland generera i magiska stunder men låtarna kan även passera helt spårlöst förbi. Som till exempel Gyllene Tiders rätt bortglömda Bäst när det gäller från 2018. Just den låten är lite intressant tycker jag. Allt var ju som upplagt för en stor succé. Sverige var med och gjorde dessutom ett fantastiskt bra mästerskap där vi (alltid ordet vi när det går bra och ordet dom när det går dåligt) gick hela vägen till kvartsfinal. Solen sken hela sommaren och ett av våra mest folkkära popband gjorde VM-låten. Ändå är det knappt någon som minns den. Varför?

Det är dags för ännu en VM-sommar. Och Sverige är med! Rättvist? Nja, sådär va. Kul? Ja! Med fotbollsmästerskap följer som bekant fenomenet fotbollslåtar. Kombinationen fotbolls-mästerskap och popmusik kan ibland generera i magiska stunder men låtarna kan även passera helt spårlöst förbi. Som till exempel Gyllene Tiders rätt bortglömda Bäst när det gäller från 2018. Just den låten är lite intressant tycker jag. Allt var ju som upplagt för en stor succé. Sverige var med och gjorde dessutom ett fantastiskt bra mästerskap där vi (alltid ordet vi när det går bra och ordet dom när det går dåligt) gick hela vägen till kvartsfinal. Solen sken hela sommaren och ett av våra mest folkkära popband gjorde VM-låten. Ändå är det knappt någon som minns den. Varför?

Det är dags för ännu en VM-sommar. Och Sverige är med! Rättvist? Nja, sådär va. Kul? Ja! Med fotbollsmästerskap följer som bekant fenomenet fotbollslåtar. Kombinationen fotbolls-mästerskap och popmusik kan ibland generera i magiska stunder men låtarna kan även passera helt spårlöst förbi. Som till exempel Gyllene Tiders rätt bortglömda Bäst när det gäller från 2018. Just den låten är lite intressant tycker jag. Allt var ju som upplagt för en stor succé. Sverige var med och gjorde dessutom ett fantastiskt bra mästerskap där vi (alltid ordet vi när det går bra och ordet dom när det går dåligt) gick hela vägen till kvartsfinal. Solen sken hela sommaren och ett av våra mest folkkära popband gjorde VM-låten. Ändå är det knappt någon som minns den. Varför?

Paradiset har öppnat ny restaurang vid Sveaplan i Linnéstaden. Konceptet kretsar kring sicilianskinspirerade pizzor med både klassiska och modernare toppingar. Restaurangen erbjuder även glutenfria och veganska alternativ.

Paradiset har öppnat ny restaurang vid Sveaplan i Linnéstaden. Konceptet kretsar kring sicilianskinspirerade pizzor med både klassiska och modernare toppingar. Restaurangen erbjuder även glutenfria och veganska alternativ.

Paradiset har öppnat ny restaurang vid Sveaplan i Linnéstaden. Konceptet kretsar kring sicilianskinspirerade pizzor med både klassiska och modernare toppingar. Restaurangen erbjuder även glutenfria och veganska alternativ.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö