
Zeekr är elbilsmärket från Geely Holding Group, bolaget som även är storägare i Volvo Cars och Polestar. I mars kommer premiummärket till centrala stan.
– Det är med stor glädje vi välkomnar Zeekr till Femman. Deras showroom blir en spännande möjlighet för våra besökare att få en förhandsvisning av det senaste inom elbilsbranschen. Zeekr tillför en ny kategori för oss i Femman vilket känns extra roligt, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik för Hufvudstaden.
Zeekr lanserade sin första elbil 2021 och siktar på att skapa ett integrerat användarsystem med innovation i fokus. För den europeiska marknaden designas och utvecklas bilarna till stor del i Göteborg.
I märkets pop-up-butik i Femman kommer besökarna att kunna uppleva det senaste hos Zeekr.
Zeekr är elbilsmärket från Geely Holding Group, bolaget som även är storägare i Volvo Cars och Polestar. I mars kommer premiummärket till centrala stan.
– Det är med stor glädje vi välkomnar Zeekr till Femman. Deras showroom blir en spännande möjlighet för våra besökare att få en förhandsvisning av det senaste inom elbilsbranschen. Zeekr tillför en ny kategori för oss i Femman vilket känns extra roligt, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik för Hufvudstaden.
Zeekr lanserade sin första elbil 2021 och siktar på att skapa ett integrerat användarsystem med innovation i fokus. För den europeiska marknaden designas och utvecklas bilarna till stor del i Göteborg.
I märkets pop-up-butik i Femman kommer besökarna att kunna uppleva det senaste hos Zeekr.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö