
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.

Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.

Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.

Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.

Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.

Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.

Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.

Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.

Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö