
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

Smaksatt whiskey dyker upp regelbundet och en nyhet vi sannolikt inte får till Systembolaget är Hotel Tangos ’Shmallow Toasted Marshmallow Bourbon. Sägs smaka lite rökig, karamelliserat socker och kamratskap kring lägerelden. Låter spännande...

Smaksatt whiskey dyker upp regelbundet och en nyhet vi sannolikt inte får till Systembolaget är Hotel Tangos ’Shmallow Toasted Marshmallow Bourbon. Sägs smaka lite rökig, karamelliserat socker och kamratskap kring lägerelden. Låter spännande...

Smaksatt whiskey dyker upp regelbundet och en nyhet vi sannolikt inte får till Systembolaget är Hotel Tangos ’Shmallow Toasted Marshmallow Bourbon. Sägs smaka lite rökig, karamelliserat socker och kamratskap kring lägerelden. Låter spännande...
.jpeg)
Entreprenörsduon som förändrat frisörbranschen i snart 30 år, berättar om hur allt började och ger sin syn på företagande och kompanjonskap.
.jpeg)
Entreprenörsduon som förändrat frisörbranschen i snart 30 år, berättar om hur allt började och ger sin syn på företagande och kompanjonskap.
.jpeg)
Entreprenörsduon som förändrat frisörbranschen i snart 30 år, berättar om hur allt började och ger sin syn på företagande och kompanjonskap.
.jpeg)
Grundarna av Rumrum berättar om resan från möbelbutik till en av regionens snabbast växande inredningsbyråer.
.jpeg)
Grundarna av Rumrum berättar om resan från möbelbutik till en av regionens snabbast växande inredningsbyråer.
.jpeg)
Grundarna av Rumrum berättar om resan från möbelbutik till en av regionens snabbast växande inredningsbyråer.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö