
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

121 food trucks deltog på Generation Food Truck på Florida State Fairgrounds i Tampa den 29 mars 2014. Då var också Guinness där och fastställde rekordet. Om vi minns rätt var där 46 utställare på Street Food Festivalen i Malmö 2023, som jämförelse. guinnessworldrecords.com

121 food trucks deltog på Generation Food Truck på Florida State Fairgrounds i Tampa den 29 mars 2014. Då var också Guinness där och fastställde rekordet. Om vi minns rätt var där 46 utställare på Street Food Festivalen i Malmö 2023, som jämförelse. guinnessworldrecords.com

121 food trucks deltog på Generation Food Truck på Florida State Fairgrounds i Tampa den 29 mars 2014. Då var också Guinness där och fastställde rekordet. Om vi minns rätt var där 46 utställare på Street Food Festivalen i Malmö 2023, som jämförelse. guinnessworldrecords.com

Vill du köpa choklad till någon för 1 200 kronor men vet inte vart man vänder sig? Say less. La Maison du Chocolats Coffret Maison Dark and Milk 84 chocolates landar in på 1 187 spänn. Skulle detta inte imponera har de även en 144 bitars megalåda för 2.000 kronor. Jepp, sanslöst. lamaisonduchocolat.com

Vill du köpa choklad till någon för 1 200 kronor men vet inte vart man vänder sig? Say less. La Maison du Chocolats Coffret Maison Dark and Milk 84 chocolates landar in på 1 187 spänn. Skulle detta inte imponera har de även en 144 bitars megalåda för 2.000 kronor. Jepp, sanslöst. lamaisonduchocolat.com

Vill du köpa choklad till någon för 1 200 kronor men vet inte vart man vänder sig? Say less. La Maison du Chocolats Coffret Maison Dark and Milk 84 chocolates landar in på 1 187 spänn. Skulle detta inte imponera har de även en 144 bitars megalåda för 2.000 kronor. Jepp, sanslöst. lamaisonduchocolat.com

K-pop, kimchi och Korean fried chicken. Bulgogi, baos och bibimbap. Sydkorea har gått och blivit it-tjejen i skolklassen bland de konkurrerande grannländerna och seglar om Japan som det mest trendiga och roliga matlandet just nu.

K-pop, kimchi och Korean fried chicken. Bulgogi, baos och bibimbap. Sydkorea har gått och blivit it-tjejen i skolklassen bland de konkurrerande grannländerna och seglar om Japan som det mest trendiga och roliga matlandet just nu.

K-pop, kimchi och Korean fried chicken. Bulgogi, baos och bibimbap. Sydkorea har gått och blivit it-tjejen i skolklassen bland de konkurrerande grannländerna och seglar om Japan som det mest trendiga och roliga matlandet just nu.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö