
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

Bang & Olufsen Beosound Level är en wifi-högtalare som kan placeras var som helst. Det finns många trådlösa högtalare på marknaden, men Beosound Level är nog ensam om att erbjuda äkta solid ek som material. Stommen är i metall och färgen Gold Tone smälter ihop perfekt. Snyggingen kostar 17 000 kronor, med eller utan Google Assistant.

Bang & Olufsen Beosound Level är en wifi-högtalare som kan placeras var som helst. Det finns många trådlösa högtalare på marknaden, men Beosound Level är nog ensam om att erbjuda äkta solid ek som material. Stommen är i metall och färgen Gold Tone smälter ihop perfekt. Snyggingen kostar 17 000 kronor, med eller utan Google Assistant.

Bang & Olufsen Beosound Level är en wifi-högtalare som kan placeras var som helst. Det finns många trådlösa högtalare på marknaden, men Beosound Level är nog ensam om att erbjuda äkta solid ek som material. Stommen är i metall och färgen Gold Tone smälter ihop perfekt. Snyggingen kostar 17 000 kronor, med eller utan Google Assistant.

Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.

Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.

Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.

31 december 2015 slog Vreugdevuur Scheveningen rekord i världens största brasa på Scheveningenstranden i Den Haag, Nederländerna. Brasan bestod av EU-pallar och volymen uppgick till 8 695 kubikmeter.

31 december 2015 slog Vreugdevuur Scheveningen rekord i världens största brasa på Scheveningenstranden i Den Haag, Nederländerna. Brasan bestod av EU-pallar och volymen uppgick till 8 695 kubikmeter.

31 december 2015 slog Vreugdevuur Scheveningen rekord i världens största brasa på Scheveningenstranden i Den Haag, Nederländerna. Brasan bestod av EU-pallar och volymen uppgick till 8 695 kubikmeter.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö