
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

Fredagen 1 februari firades ettårsjubileum på Lokal 17. Mat, dryck, livemusik med Anders von Hofsten (The Family Tree) och hans soulband, Dj Mademoiselle Carousel spelade skivor och stämningen var på topp.

Fredagen 1 februari firades ettårsjubileum på Lokal 17. Mat, dryck, livemusik med Anders von Hofsten (The Family Tree) och hans soulband, Dj Mademoiselle Carousel spelade skivor och stämningen var på topp.

Fredagen 1 februari firades ettårsjubileum på Lokal 17. Mat, dryck, livemusik med Anders von Hofsten (The Family Tree) och hans soulband, Dj Mademoiselle Carousel spelade skivor och stämningen var på topp.

Fredagen 6 september arrangerades Mäklarslaget på Ljunghusens GK av Padelcourt No9 och Skandiamäklarna Landgren. Galore var på plats och arrangerade en hemlig tävling, ”bäst klädda spelare”, de tre vinnarna i denna var Paul Nielsen, Andreas Fristedt och Håkan Lange.

Fredagen 6 september arrangerades Mäklarslaget på Ljunghusens GK av Padelcourt No9 och Skandiamäklarna Landgren. Galore var på plats och arrangerade en hemlig tävling, ”bäst klädda spelare”, de tre vinnarna i denna var Paul Nielsen, Andreas Fristedt och Håkan Lange.

Fredagen 6 september arrangerades Mäklarslaget på Ljunghusens GK av Padelcourt No9 och Skandiamäklarna Landgren. Galore var på plats och arrangerade en hemlig tävling, ”bäst klädda spelare”, de tre vinnarna i denna var Paul Nielsen, Andreas Fristedt och Håkan Lange.

Torsdag 10 oktober arrangerades ett event på uno form där Richard Bornefors lagade smårätter på säsongens råvaror, nyheter inom kök och design visades av Gaggenau och uno form och det bjöds på mat, dryck och musik. Galore var såklart på plats och minglade.

Torsdag 10 oktober arrangerades ett event på uno form där Richard Bornefors lagade smårätter på säsongens råvaror, nyheter inom kök och design visades av Gaggenau och uno form och det bjöds på mat, dryck och musik. Galore var såklart på plats och minglade.

Torsdag 10 oktober arrangerades ett event på uno form där Richard Bornefors lagade smårätter på säsongens råvaror, nyheter inom kök och design visades av Gaggenau och uno form och det bjöds på mat, dryck och musik. Galore var såklart på plats och minglade.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö