
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW. Denna gången tillsammans med J&A Matchmaking på Rosen Bar & Dining. Engelbrektgatan 12 var på plats och stylade gästernas frisyrer.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW. Denna gången tillsammans med J&A Matchmaking på Rosen Bar & Dining. Engelbrektgatan 12 var på plats och stylade gästernas frisyrer.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW. Denna gången tillsammans med J&A Matchmaking på Rosen Bar & Dining. Engelbrektgatan 12 var på plats och stylade gästernas frisyrer.

Gästlistan full och 300 gäster när Galore arrangerade AW på Casino Cosmopol. La Leia bjöd på underklädesvisning, Engelbrektsgatan 12 stylade håren. Utanför visade Förenade Bil eldrivna BMWs.

Gästlistan full och 300 gäster när Galore arrangerade AW på Casino Cosmopol. La Leia bjöd på underklädesvisning, Engelbrektsgatan 12 stylade håren. Utanför visade Förenade Bil eldrivna BMWs.

Gästlistan full och 300 gäster när Galore arrangerade AW på Casino Cosmopol. La Leia bjöd på underklädesvisning, Engelbrektsgatan 12 stylade håren. Utanför visade Förenade Bil eldrivna BMWs.

Fredagen den 9 maj var det after work – GALORE style – på Skeppsbron2 och Club Staying Alive. Såklart var det fullt ös både ute och inne.

Fredagen den 9 maj var det after work – GALORE style – på Skeppsbron2 och Club Staying Alive. Såklart var det fullt ös både ute och inne.

Fredagen den 9 maj var det after work – GALORE style – på Skeppsbron2 och Club Staying Alive. Såklart var det fullt ös både ute och inne.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö