
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås!
Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan.
– Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser.
I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser.
World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.

Selleri (Apium graveolens)är en tvåårig, starkt doftande ört, som växer vilt i Europa, västra Asien och Nordafrika. Selleri har en lång historia som krydd- och medicinalväxt och den äts även som grönsak och rotfrukt. Selleri är väldigt näringsrikt. Grönsaken innehåller bland annat fibrer, C-vitamin, A-vitamin, E-vitamin, folat, B-vitaminer (B1, B2, B3 och B6), fosfor, kalcium, magnesium, kalium, selen och zink.

Selleri (Apium graveolens)är en tvåårig, starkt doftande ört, som växer vilt i Europa, västra Asien och Nordafrika. Selleri har en lång historia som krydd- och medicinalväxt och den äts även som grönsak och rotfrukt. Selleri är väldigt näringsrikt. Grönsaken innehåller bland annat fibrer, C-vitamin, A-vitamin, E-vitamin, folat, B-vitaminer (B1, B2, B3 och B6), fosfor, kalcium, magnesium, kalium, selen och zink.

Selleri (Apium graveolens)är en tvåårig, starkt doftande ört, som växer vilt i Europa, västra Asien och Nordafrika. Selleri har en lång historia som krydd- och medicinalväxt och den äts även som grönsak och rotfrukt. Selleri är väldigt näringsrikt. Grönsaken innehåller bland annat fibrer, C-vitamin, A-vitamin, E-vitamin, folat, B-vitaminer (B1, B2, B3 och B6), fosfor, kalcium, magnesium, kalium, selen och zink.

Foodtech-bolaget Re:meat i Malmö satsar på odlat kött och siktar på att bli först i Skandinavien. Genom att ”brygga” kött från celler i stora tankar hoppas de kunna erbjuda hållbara alternativ till traditionellt kött. – Fixar vi inte maten, fixar vi inte klimatet, säger bolagets medgrundare och kommersiella chef Gittan Schiöld till DI Digital. Bolaget har bland annat samarbetat med Ica och fått stöd från Vinnova. Till 2027 planeras en pilotanläggning i Skåne, och samma år väntas de första produkterna nå marknaden.

Foodtech-bolaget Re:meat i Malmö satsar på odlat kött och siktar på att bli först i Skandinavien. Genom att ”brygga” kött från celler i stora tankar hoppas de kunna erbjuda hållbara alternativ till traditionellt kött. – Fixar vi inte maten, fixar vi inte klimatet, säger bolagets medgrundare och kommersiella chef Gittan Schiöld till DI Digital. Bolaget har bland annat samarbetat med Ica och fått stöd från Vinnova. Till 2027 planeras en pilotanläggning i Skåne, och samma år väntas de första produkterna nå marknaden.

Foodtech-bolaget Re:meat i Malmö satsar på odlat kött och siktar på att bli först i Skandinavien. Genom att ”brygga” kött från celler i stora tankar hoppas de kunna erbjuda hållbara alternativ till traditionellt kött. – Fixar vi inte maten, fixar vi inte klimatet, säger bolagets medgrundare och kommersiella chef Gittan Schiöld till DI Digital. Bolaget har bland annat samarbetat med Ica och fått stöd från Vinnova. Till 2027 planeras en pilotanläggning i Skåne, och samma år väntas de första produkterna nå marknaden.

Pressad anka är en komplex maträtt som serveras på bland annat restaurangen Tour d’Argent i Paris. Efter att ankan trancherats pressar man benresterna tillsammans med blod och benmärg till såsen som serveras till.

Pressad anka är en komplex maträtt som serveras på bland annat restaurangen Tour d’Argent i Paris. Efter att ankan trancherats pressar man benresterna tillsammans med blod och benmärg till såsen som serveras till.

Pressad anka är en komplex maträtt som serveras på bland annat restaurangen Tour d’Argent i Paris. Efter att ankan trancherats pressar man benresterna tillsammans med blod och benmärg till såsen som serveras till.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö