
Under sommarhalvåret finns den på Lilla Bommen. Och snart öppnas ännu en Waffles & Shakes, ett våffelkafé av permanent karaktär.
– Vi kommer att ha frukostvåfflor, våffelbuffé och lunchvåfflor. Man kan lägga på allt möjligt på en våffla, från glass till mat. I den befintliga butiken har vi bland annat våfflor med räkor eller chèvre, och de behåller vi nog, resonerar delägaren Börje Falk.
Waffles & Shakes slår upp portarna på Östra Hamngatan i början av december.
Under sommarhalvåret finns den på Lilla Bommen. Och snart öppnas ännu en Waffles & Shakes, ett våffelkafé av permanent karaktär.
– Vi kommer att ha frukostvåfflor, våffelbuffé och lunchvåfflor. Man kan lägga på allt möjligt på en våffla, från glass till mat. I den befintliga butiken har vi bland annat våfflor med räkor eller chèvre, och de behåller vi nog, resonerar delägaren Börje Falk.
Waffles & Shakes slår upp portarna på Östra Hamngatan i början av december.

Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.

Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.

Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.

Bjarke Ingels Group har ritat ett ”community” med 37 hem i Marfa, Texas som ska byggas med 3D-teknik. De runda huskropparna får öppna planlösningar och är tänkta att passa in i de natursköna och karga omgivningarna. Bostäderna ska stå klara i år och ska börja vid 10 miljoner kronor.

Bjarke Ingels Group har ritat ett ”community” med 37 hem i Marfa, Texas som ska byggas med 3D-teknik. De runda huskropparna får öppna planlösningar och är tänkta att passa in i de natursköna och karga omgivningarna. Bostäderna ska stå klara i år och ska börja vid 10 miljoner kronor.

Bjarke Ingels Group har ritat ett ”community” med 37 hem i Marfa, Texas som ska byggas med 3D-teknik. De runda huskropparna får öppna planlösningar och är tänkta att passa in i de natursköna och karga omgivningarna. Bostäderna ska stå klara i år och ska börja vid 10 miljoner kronor.

Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.

Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.

Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö