Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo.
– Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm.
Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo.
– Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm.
Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö