Området kring Volvo Cars huvudkontor i Torslanda ska bli ett nytt innovations- och mobilitetscentrum.
Dels ska nya anläggningar byggas för testning, konstruktion och material. Dels planerar företaget att bygga ut Volvo Cars campus, för att inhysa startuper och affärspartners.
Målet är att skapa ett ekosystem för utveckla framtidens fordon:
– Tekniken i dem och infrastrukturen runt dem, allt hand i hand, säger Volvo Cars vd Jim Rowan.
Bygget inleds i år och den första byggnaden väntas stå klar 2026.
Området kring Volvo Cars huvudkontor i Torslanda ska bli ett nytt innovations- och mobilitetscentrum.
Dels ska nya anläggningar byggas för testning, konstruktion och material. Dels planerar företaget att bygga ut Volvo Cars campus, för att inhysa startuper och affärspartners.
Målet är att skapa ett ekosystem för utveckla framtidens fordon:
– Tekniken i dem och infrastrukturen runt dem, allt hand i hand, säger Volvo Cars vd Jim Rowan.
Bygget inleds i år och den första byggnaden väntas stå klar 2026.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.
Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.
Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö