
Hårsalongen hade funnits på samma adress ända sedan 1959. Därför var läget avgörande när det blev dags att flytta. Lokalen skulle finnas inom Vallgraven, ha ett attraktivt läge i entréplan och helst vara belägen på en trevlig gågata.
– Det var kärlek vid första ögonkastet när vi klev in i lokalen på Magasinsgatan, vi såg direkt att här finns riktigt bra potential, säger Marlene Abunar som driver och äger Victor Noblesse tillsammans med sin man Dani.
Genom åren har Victor Noblesse varit en plantskola för många stjärnfrisörer, och är en sammanslagning av Salon Victor och Salong Noblesse. Dani själv har tidigare tävlat för Svenska frisörlandslaget och vunnit många tunga titlar.
– Med flytten till hörnlokalen på Magasinsgatan 1 tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen och satsar på ett nytt koncept, ny logotyp och en ny härlig salongsupplevelse hos oss. Det här blir en inspirerande nystart på den, enligt oss, mysigaste och trendigaste gatan i Göteborg, säger Dani.
Hårsalongen hade funnits på samma adress ända sedan 1959. Därför var läget avgörande när det blev dags att flytta. Lokalen skulle finnas inom Vallgraven, ha ett attraktivt läge i entréplan och helst vara belägen på en trevlig gågata.
– Det var kärlek vid första ögonkastet när vi klev in i lokalen på Magasinsgatan, vi såg direkt att här finns riktigt bra potential, säger Marlene Abunar som driver och äger Victor Noblesse tillsammans med sin man Dani.
Genom åren har Victor Noblesse varit en plantskola för många stjärnfrisörer, och är en sammanslagning av Salon Victor och Salong Noblesse. Dani själv har tidigare tävlat för Svenska frisörlandslaget och vunnit många tunga titlar.
– Med flytten till hörnlokalen på Magasinsgatan 1 tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen och satsar på ett nytt koncept, ny logotyp och en ny härlig salongsupplevelse hos oss. Det här blir en inspirerande nystart på den, enligt oss, mysigaste och trendigaste gatan i Göteborg, säger Dani.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

I den tredje etappen av det växande området Nordtag i Kungälv byggs nu den blivande bostadsrättsföreningen Silva. Totalt blir det 18 nya bostäder i ett punkthus med fem våningar. Lägenheterna i storlekar från 33 till 131 kvadratmeter, från tvårummare till fyror, får samtliga antingen balkong eller uteplats. Projektet förväntas stå klart under 2026. Fullt utbyggt kommer Nordtag att rymma 450 nya bostäder.

I den tredje etappen av det växande området Nordtag i Kungälv byggs nu den blivande bostadsrättsföreningen Silva. Totalt blir det 18 nya bostäder i ett punkthus med fem våningar. Lägenheterna i storlekar från 33 till 131 kvadratmeter, från tvårummare till fyror, får samtliga antingen balkong eller uteplats. Projektet förväntas stå klart under 2026. Fullt utbyggt kommer Nordtag att rymma 450 nya bostäder.

I den tredje etappen av det växande området Nordtag i Kungälv byggs nu den blivande bostadsrättsföreningen Silva. Totalt blir det 18 nya bostäder i ett punkthus med fem våningar. Lägenheterna i storlekar från 33 till 131 kvadratmeter, från tvårummare till fyror, får samtliga antingen balkong eller uteplats. Projektet förväntas stå klart under 2026. Fullt utbyggt kommer Nordtag att rymma 450 nya bostäder.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö