Veganskt kafé i Holmgången

Nyöppnat
Jul/Nyår 2023
Veganskt kafé i Holmgången

Fakta

Holmgången i centrala Malmö får från och med nu ett veganskt kafé. Bakom idén står kärleksparet Miriam Fors och Noam Nave, som träffades för ett år sedan och snabbt insåg att de ville skapa en verksamhet ihop.


 – Det många älskar med Malmö är att det är multikulturellt och sticker ut från mängden, men ofta har tyvärr den skandinaviska minimalismen tagit över. Vi vill helt enkelt ta tillbaka den genuina Malmö-känslan och “shake it up” lite grann, säger Miriam Fors och Noam Nave.


 Kaféet, som ska heta Nomi the Karakal, är målat i starka färger och har enligt ägarna präglats av Sydeuropa där ett kafé lika gärna kan tas för en bar eller en krog. Till en början är det vegansk kafémat och luncher som dominerar menyn, men till sommaren hoppas paret kunna skapa mer av en barkänsla och öppna den stora uteserveringen.


 – Vi håller fortfarande på att utveckla konceptet och har inte landat i allt riktigt än, men något vi redan vet är att vi till sommaren kommer satsa på goda drycker och mocktails på vår fina uteservering, säger Miriam Fors och Noam Nave.

Holmgången i centrala Malmö får från och med nu ett veganskt kafé. Bakom idén står kärleksparet Miriam Fors och Noam Nave, som träffades för ett år sedan och snabbt insåg att de ville skapa en verksamhet ihop.


 – Det många älskar med Malmö är att det är multikulturellt och sticker ut från mängden, men ofta har tyvärr den skandinaviska minimalismen tagit över. Vi vill helt enkelt ta tillbaka den genuina Malmö-känslan och “shake it up” lite grann, säger Miriam Fors och Noam Nave.


 Kaféet, som ska heta Nomi the Karakal, är målat i starka färger och har enligt ägarna präglats av Sydeuropa där ett kafé lika gärna kan tas för en bar eller en krog. Till en början är det vegansk kafémat och luncher som dominerar menyn, men till sommaren hoppas paret kunna skapa mer av en barkänsla och öppna den stora uteserveringen.


 – Vi håller fortfarande på att utveckla konceptet och har inte landat i allt riktigt än, men något vi redan vet är att vi till sommaren kommer satsa på goda drycker och mocktails på vår fina uteservering, säger Miriam Fors och Noam Nave.

No items found.
No items found.
Dela artiklen

https://www.galoreweekend.se/artikel/veganskt-kafe-i-holmgangen

Fler artiklar

Läs
Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Läs
Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Läs
Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Om Galore

Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.

Galore

Propellergatan 2
211 15 Malmö

info@galoreweekend.se

Copyright , Galore.