.jpeg)
Holmgången i centrala Malmö får från och med nu ett veganskt kafé. Bakom idén står kärleksparet Miriam Fors och Noam Nave, som träffades för ett år sedan och snabbt insåg att de ville skapa en verksamhet ihop.
– Det många älskar med Malmö är att det är multikulturellt och sticker ut från mängden, men ofta har tyvärr den skandinaviska minimalismen tagit över. Vi vill helt enkelt ta tillbaka den genuina Malmö-känslan och “shake it up” lite grann, säger Miriam Fors och Noam Nave.
Kaféet, som ska heta Nomi the Karakal, är målat i starka färger och har enligt ägarna präglats av Sydeuropa där ett kafé lika gärna kan tas för en bar eller en krog. Till en början är det vegansk kafémat och luncher som dominerar menyn, men till sommaren hoppas paret kunna skapa mer av en barkänsla och öppna den stora uteserveringen.
– Vi håller fortfarande på att utveckla konceptet och har inte landat i allt riktigt än, men något vi redan vet är att vi till sommaren kommer satsa på goda drycker och mocktails på vår fina uteservering, säger Miriam Fors och Noam Nave.
Holmgången i centrala Malmö får från och med nu ett veganskt kafé. Bakom idén står kärleksparet Miriam Fors och Noam Nave, som träffades för ett år sedan och snabbt insåg att de ville skapa en verksamhet ihop.
– Det många älskar med Malmö är att det är multikulturellt och sticker ut från mängden, men ofta har tyvärr den skandinaviska minimalismen tagit över. Vi vill helt enkelt ta tillbaka den genuina Malmö-känslan och “shake it up” lite grann, säger Miriam Fors och Noam Nave.
Kaféet, som ska heta Nomi the Karakal, är målat i starka färger och har enligt ägarna präglats av Sydeuropa där ett kafé lika gärna kan tas för en bar eller en krog. Till en början är det vegansk kafémat och luncher som dominerar menyn, men till sommaren hoppas paret kunna skapa mer av en barkänsla och öppna den stora uteserveringen.
– Vi håller fortfarande på att utveckla konceptet och har inte landat i allt riktigt än, men något vi redan vet är att vi till sommaren kommer satsa på goda drycker och mocktails på vår fina uteservering, säger Miriam Fors och Noam Nave.

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.

Elektro-Centralen, en del av Instalco, har fått uppdraget att utföra el- och teleinstallationer vid ombyggnaden av Konstnärliga fakulteten i Göteborg. Ordervärdet är cirka 190 miljoner kronor och projektet genomförs tillsammans med Akademiska Hus och Skanska. – Projekt genomsyrar hållbarhet och återbruk. Vi kommer att återbruka så mycket som möjligt av befintligt material och även bygga om armaturer på plats, säger Joakim Jörenius, marknadschef på Elektro-Centralen. Slutleverans sker 2028.

Elektro-Centralen, en del av Instalco, har fått uppdraget att utföra el- och teleinstallationer vid ombyggnaden av Konstnärliga fakulteten i Göteborg. Ordervärdet är cirka 190 miljoner kronor och projektet genomförs tillsammans med Akademiska Hus och Skanska. – Projekt genomsyrar hållbarhet och återbruk. Vi kommer att återbruka så mycket som möjligt av befintligt material och även bygga om armaturer på plats, säger Joakim Jörenius, marknadschef på Elektro-Centralen. Slutleverans sker 2028.

Elektro-Centralen, en del av Instalco, har fått uppdraget att utföra el- och teleinstallationer vid ombyggnaden av Konstnärliga fakulteten i Göteborg. Ordervärdet är cirka 190 miljoner kronor och projektet genomförs tillsammans med Akademiska Hus och Skanska. – Projekt genomsyrar hållbarhet och återbruk. Vi kommer att återbruka så mycket som möjligt av befintligt material och även bygga om armaturer på plats, säger Joakim Jörenius, marknadschef på Elektro-Centralen. Slutleverans sker 2028.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö