Här beställer man ett glas från en handskriven lista på naturviner, ofta tyskt eller österrikiskt, ibland orange. Personalen guidar, aldrig mästrar. Inne doftar det av trä och krita, men på sommaren sitter gästerna utanför, på kajkanten, med benen dinglande över vattnet. Inga stora rätter – kanske sardiner på burk, lite bröd och smör – men det är vinet som styr upplevelsen.
Ved Stranden 10
Här beställer man ett glas från en handskriven lista på naturviner, ofta tyskt eller österrikiskt, ibland orange. Personalen guidar, aldrig mästrar. Inne doftar det av trä och krita, men på sommaren sitter gästerna utanför, på kajkanten, med benen dinglande över vattnet. Inga stora rätter – kanske sardiner på burk, lite bröd och smör – men det är vinet som styr upplevelsen.
Ved Stranden 10
Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.
Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.
Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.
Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.
Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.
Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.
Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.
Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.
Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö