
För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.
För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.

Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.

Svenska Vidde har lanserat en elektrisk snöskoter med uppvärmt batteri som ska klara drift i temperaturer ner till -39°C. Räckvidden ska vara 10 mil och utöver att den blir fri från avgaser blir den också i det närmsta ljudlös, vilket gör naturutflykter till en ännu större upplevelse. Prototypen Vidde Alfa är ritad av designstudion Pininfarina som till vardags ritar bilkarosser och skyskrapor och vi hoppas att den kommer i samma design när den börjar serietillverkas mot slutet av året.

Bjarke Ingels Group har ritat ett ”community” med 37 hem i Marfa, Texas som ska byggas med 3D-teknik. De runda huskropparna får öppna planlösningar och är tänkta att passa in i de natursköna och karga omgivningarna. Bostäderna ska stå klara i år och ska börja vid 10 miljoner kronor.

Bjarke Ingels Group har ritat ett ”community” med 37 hem i Marfa, Texas som ska byggas med 3D-teknik. De runda huskropparna får öppna planlösningar och är tänkta att passa in i de natursköna och karga omgivningarna. Bostäderna ska stå klara i år och ska börja vid 10 miljoner kronor.

Bjarke Ingels Group har ritat ett ”community” med 37 hem i Marfa, Texas som ska byggas med 3D-teknik. De runda huskropparna får öppna planlösningar och är tänkta att passa in i de natursköna och karga omgivningarna. Bostäderna ska stå klara i år och ska börja vid 10 miljoner kronor.

Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.

Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.

Brabus har brabifierat en elektrisk surfbräda från Awake och kallar den Brabus x Awake Shadow Jetboard. Efter två timmars laddning ska man kunna åka en timme i 55+ km/h. Leksaken väger 23 kg och kostar en kvarts miljon. Tillverkas endast i 77 ex.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö