
Genom Kallebäcks terrasser bygger Wallenstam en ny stadsdel. Där ska Valentinas slå upp sina portar den 20 oktober.
– Tidigare fanns det ingen anledning att besöka Kallebäck, men det finns det nu! Där händer det mycket och vi ser fram emot att skapa en härlig mötesplats att hänga på, säger Niclas Isaksson.
Tillsammans med sin bror, Johan Isaksson, äger han restaurangen Valentinas, vid Lilla Bommen. Det nya stället får samma namn och blir dubbelt så stort. Även där blir tarte flambée huvudnumret.
– Det är en slags surdegspizza med franska smaker. Den är tunn och krispig med en bas av gruyère, svecia och crème fraiche. Nya Valentinas blir en varm, modern och ombonad kvarterskrog.
Genom Kallebäcks terrasser bygger Wallenstam en ny stadsdel. Där ska Valentinas slå upp sina portar den 20 oktober.
– Tidigare fanns det ingen anledning att besöka Kallebäck, men det finns det nu! Där händer det mycket och vi ser fram emot att skapa en härlig mötesplats att hänga på, säger Niclas Isaksson.
Tillsammans med sin bror, Johan Isaksson, äger han restaurangen Valentinas, vid Lilla Bommen. Det nya stället får samma namn och blir dubbelt så stort. Även där blir tarte flambée huvudnumret.
– Det är en slags surdegspizza med franska smaker. Den är tunn och krispig med en bas av gruyère, svecia och crème fraiche. Nya Valentinas blir en varm, modern och ombonad kvarterskrog.

Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan. Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen. Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.

Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan. Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen. Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.

Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan. Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen. Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.

Kullagerbolaget SKF i Göteborg vill knoppa av sin fordonsverksamhet och notera den som ett självständigt bolag på Stockholmsbörsen under första halvåret 2026. En uppdelning väntas bidra till ett tydligare fokus och ökad konkurrenskraft. – Vi behöver fatta djärva beslut för att frigöra ytterligare långsiktiga möjligheter till lönsam tillväxt. Att inleda en separation av fordonsverksamheten är ett sådant beslut, säger vd Rickard Gustafson. Styrelsen ska presentera ett förslag som en bolagsstämma kan ta ställning till 2026.

Kullagerbolaget SKF i Göteborg vill knoppa av sin fordonsverksamhet och notera den som ett självständigt bolag på Stockholmsbörsen under första halvåret 2026. En uppdelning väntas bidra till ett tydligare fokus och ökad konkurrenskraft. – Vi behöver fatta djärva beslut för att frigöra ytterligare långsiktiga möjligheter till lönsam tillväxt. Att inleda en separation av fordonsverksamheten är ett sådant beslut, säger vd Rickard Gustafson. Styrelsen ska presentera ett förslag som en bolagsstämma kan ta ställning till 2026.

Kullagerbolaget SKF i Göteborg vill knoppa av sin fordonsverksamhet och notera den som ett självständigt bolag på Stockholmsbörsen under första halvåret 2026. En uppdelning väntas bidra till ett tydligare fokus och ökad konkurrenskraft. – Vi behöver fatta djärva beslut för att frigöra ytterligare långsiktiga möjligheter till lönsam tillväxt. Att inleda en separation av fordonsverksamheten är ett sådant beslut, säger vd Rickard Gustafson. Styrelsen ska presentera ett förslag som en bolagsstämma kan ta ställning till 2026.

Martin Alfredsson började sin karriär på Casual Streetfood för 10 år sen. Sedan dess har han varit på bland annat Kv. Åkern, Grand Hotel i Lund och Far i Hatten. Idag är han kökschef på Aster och här visar han hur man lagar en förrätt på rå havsabborre.

Martin Alfredsson började sin karriär på Casual Streetfood för 10 år sen. Sedan dess har han varit på bland annat Kv. Åkern, Grand Hotel i Lund och Far i Hatten. Idag är han kökschef på Aster och här visar han hur man lagar en förrätt på rå havsabborre.

Martin Alfredsson började sin karriär på Casual Streetfood för 10 år sen. Sedan dess har han varit på bland annat Kv. Åkern, Grand Hotel i Lund och Far i Hatten. Idag är han kökschef på Aster och här visar han hur man lagar en förrätt på rå havsabborre.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö