Urban Outfitters har flyttat in i Weekdays gamla lokaler, i den före detta biografen Victoria på Kungsgatan.
– Vi är tacksamma för att Urban Outfitters har valt oss som hyresvärd för sin första etablering i Göteborg och stolta över att få en välkänd och stor internationell aktör inom detaljhandel som hyresgäst, fastslår Henrik Nilsson, vd för fastighetsägaren Sigillet.
Lokalen som mode- och heminredningskedjan har valt är rejält stor, hela 1 444 kvadratmeter. I Sverige finns hittills endast en butik, på Sergelgatan i Stockholm, men sammanlagt har Urban Outfitters över 200 stycken runt om i Europa och USA.
Det var för övrigt på andra sidan Atlanten som företaget grundades, redan 1970, för att sälja begagnade kläder och inredning till universitetsstudenter.
Målet är att den nya butiken i Göteborg ska öppnas i slutet av november eller i början av december.
Urban Outfitters har flyttat in i Weekdays gamla lokaler, i den före detta biografen Victoria på Kungsgatan.
– Vi är tacksamma för att Urban Outfitters har valt oss som hyresvärd för sin första etablering i Göteborg och stolta över att få en välkänd och stor internationell aktör inom detaljhandel som hyresgäst, fastslår Henrik Nilsson, vd för fastighetsägaren Sigillet.
Lokalen som mode- och heminredningskedjan har valt är rejält stor, hela 1 444 kvadratmeter. I Sverige finns hittills endast en butik, på Sergelgatan i Stockholm, men sammanlagt har Urban Outfitters över 200 stycken runt om i Europa och USA.
Det var för övrigt på andra sidan Atlanten som företaget grundades, redan 1970, för att sälja begagnade kläder och inredning till universitetsstudenter.
Målet är att den nya butiken i Göteborg ska öppnas i slutet av november eller i början av december.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö