Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan.
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Som nittonåring drog han till New York där han startade sitt första företag. Efter att ha byggt upp ett multinationellt läkemedelsbolag är han tillbaka i Skåne och har infriat drömmen om en börsnotering. Karl berättar om vad som driver honom, om att gå igång på andras idéer och om hur USA fortfarande finns i tankarna.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Med en uppväxt i ett välkänt familjeföretag kände Charlotte Ljung att hon hade omvärldens ögon på sig tidigt i livet. Hon berättar om New Yorks betydelse, livets käftsmällar och satsningen på ett eget bolag i en helt ny bransch.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Som tidig entreprenör inom e-handel byggde hon upp ett miljardbolag i resebranschen. Vi har träffat Linda som berättar om när hon slutade vara rädd, entreprenörskap och hur det kan kännas att lämna ett företag man byggt upp.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö