DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö