
Malmöbolaget Telavox förvärvar två konkurrenter i Sverige och Danmark från Firstcom för omkring 100 miljoner kronor. Affären betalas med egna pengar och banklån. Bolaget planerar att införa sin ”AI-receptionist” i de nya verksamheterna, en tjänst som kan ta emot samtal, bokningar och kundtjänstärenden.
– Vi är snart ett av Sveriges största AI-bolag, säger vd och grundare Viktor Karlsson till DI Digital.
Med köpen passerar Telavox en årlig omsättning på drygt 1 miljard kronor.
Malmöbolaget Telavox förvärvar två konkurrenter i Sverige och Danmark från Firstcom för omkring 100 miljoner kronor. Affären betalas med egna pengar och banklån. Bolaget planerar att införa sin ”AI-receptionist” i de nya verksamheterna, en tjänst som kan ta emot samtal, bokningar och kundtjänstärenden.
– Vi är snart ett av Sveriges största AI-bolag, säger vd och grundare Viktor Karlsson till DI Digital.
Med köpen passerar Telavox en årlig omsättning på drygt 1 miljard kronor.

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö