Upplevelsekonceptet Teamfabriken öppnar efter sommaren upp på Södra Storgatan i Helsingborg. Det var 2006 som den första aktivitetsanläggningen öppnades i Malmö, då som Utmaningarnas hus. Sedan dess har man bland annat också etablerat sig i Göteborg och Helsingborg blir Teamfabrikens femte anläggning. Det är öppet för alla, men fokus kommer också att ligga på aktörer som vill ta med sina anställda för att ”stärka bandet samtidigt som de har roligt tillsammans”. Totalt kommer det att finnas femton olika aktivitetsrum.
– Vi vill erbjuda ett glädjefyllt och energifyllt besök samtidigt som vi kombinera detta med unika konferensmöjligheter, säger Olle Sjölund, vd Teamfabriken.
Fastigheten som konceptet öppnar i ägs av Sjödin Fastigheter, som ser fram emot öppningen av Teamfabriken.
– Etableringen av Teamfabriken skapar även möjligheter för fler spännande verksamheter på övriga våningar i fastigheten, säger Kristian Svensson, kommersiellt uthyrningsansvarig på Sjödin Fastigheter.
Upplevelsekonceptet Teamfabriken öppnar efter sommaren upp på Södra Storgatan i Helsingborg. Det var 2006 som den första aktivitetsanläggningen öppnades i Malmö, då som Utmaningarnas hus. Sedan dess har man bland annat också etablerat sig i Göteborg och Helsingborg blir Teamfabrikens femte anläggning. Det är öppet för alla, men fokus kommer också att ligga på aktörer som vill ta med sina anställda för att ”stärka bandet samtidigt som de har roligt tillsammans”. Totalt kommer det att finnas femton olika aktivitetsrum.
– Vi vill erbjuda ett glädjefyllt och energifyllt besök samtidigt som vi kombinera detta med unika konferensmöjligheter, säger Olle Sjölund, vd Teamfabriken.
Fastigheten som konceptet öppnar i ägs av Sjödin Fastigheter, som ser fram emot öppningen av Teamfabriken.
– Etableringen av Teamfabriken skapar även möjligheter för fler spännande verksamheter på övriga våningar i fastigheten, säger Kristian Svensson, kommersiellt uthyrningsansvarig på Sjödin Fastigheter.
Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.
Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.
Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö