Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg blir ett publikt bolag och erbjuder nu sina drygt 800 anställda att bli delägare via ett nytt optionsprogram. – Då kan alla få skin in the game, säger den operativa chefen Halldora von Koenigsegg till Breakit. Förändringen bäddar även för en framtida börsnotering – något makarna Koenigsegg tidigare öppnat för. Intresset är redan stort och aktier i bolaget värderas till omkring 9 miljarder kronor. Nästa steg är ökad produktion och fortsatt fokus från basen i Ängelholm.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg blir ett publikt bolag och erbjuder nu sina drygt 800 anställda att bli delägare via ett nytt optionsprogram. – Då kan alla få skin in the game, säger den operativa chefen Halldora von Koenigsegg till Breakit. Förändringen bäddar även för en framtida börsnotering – något makarna Koenigsegg tidigare öppnat för. Intresset är redan stort och aktier i bolaget värderas till omkring 9 miljarder kronor. Nästa steg är ökad produktion och fortsatt fokus från basen i Ängelholm.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg blir ett publikt bolag och erbjuder nu sina drygt 800 anställda att bli delägare via ett nytt optionsprogram. – Då kan alla få skin in the game, säger den operativa chefen Halldora von Koenigsegg till Breakit. Förändringen bäddar även för en framtida börsnotering – något makarna Koenigsegg tidigare öppnat för. Intresset är redan stort och aktier i bolaget värderas till omkring 9 miljarder kronor. Nästa steg är ökad produktion och fortsatt fokus från basen i Ängelholm.
Danmark trappar upp sin försvarskapacitet. Det nya konsortiet Danske Flådeskibe K/S planerar att bygga både arktiska patrullfartyg och framtida fregatter för marinen – med bas i Esbjergs hamn. Första leverans väntas 2029. – Dansk produktion av slagkraftiga fartyg till flottan är det snabbaste sättet att leverera kapacitet, säger Hans Schneider, vd för Danske Flådeskibe. Bakom satsningen – som väntas skapa upp till 600 nya jobb – står bland andra Terma, OMT, Pension Danmark och Semco Maritime.
Danmark trappar upp sin försvarskapacitet. Det nya konsortiet Danske Flådeskibe K/S planerar att bygga både arktiska patrullfartyg och framtida fregatter för marinen – med bas i Esbjergs hamn. Första leverans väntas 2029. – Dansk produktion av slagkraftiga fartyg till flottan är det snabbaste sättet att leverera kapacitet, säger Hans Schneider, vd för Danske Flådeskibe. Bakom satsningen – som väntas skapa upp till 600 nya jobb – står bland andra Terma, OMT, Pension Danmark och Semco Maritime.
Danmark trappar upp sin försvarskapacitet. Det nya konsortiet Danske Flådeskibe K/S planerar att bygga både arktiska patrullfartyg och framtida fregatter för marinen – med bas i Esbjergs hamn. Första leverans väntas 2029. – Dansk produktion av slagkraftiga fartyg till flottan är det snabbaste sättet att leverera kapacitet, säger Hans Schneider, vd för Danske Flådeskibe. Bakom satsningen – som väntas skapa upp till 600 nya jobb – står bland andra Terma, OMT, Pension Danmark och Semco Maritime.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö