Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Slottsstaden får en ny kvarterskrog när nya ägare tar över Kamakis lokal på Roslins väg. Det är restaurangchefen från Siesta på Gamla Väster, Ivan Ubilla Munoz, som slagit sig samman med Alex Pidiakis som driver Marie Antoinette på Drottningtorget. När Malmö stad korade ”årets uteservering” 2007 fick Restaurang Kamaki ett hedersomnämnande och duon hoppas kunna öppna i augusti med upp till hundra sittplatser inomhus och någonstans mellan 60 och 80 utomhus.
Slottsstaden får en ny kvarterskrog när nya ägare tar över Kamakis lokal på Roslins väg. Det är restaurangchefen från Siesta på Gamla Väster, Ivan Ubilla Munoz, som slagit sig samman med Alex Pidiakis som driver Marie Antoinette på Drottningtorget. När Malmö stad korade ”årets uteservering” 2007 fick Restaurang Kamaki ett hedersomnämnande och duon hoppas kunna öppna i augusti med upp till hundra sittplatser inomhus och någonstans mellan 60 och 80 utomhus.
Slottsstaden får en ny kvarterskrog när nya ägare tar över Kamakis lokal på Roslins väg. Det är restaurangchefen från Siesta på Gamla Väster, Ivan Ubilla Munoz, som slagit sig samman med Alex Pidiakis som driver Marie Antoinette på Drottningtorget. När Malmö stad korade ”årets uteservering” 2007 fick Restaurang Kamaki ett hedersomnämnande och duon hoppas kunna öppna i augusti med upp till hundra sittplatser inomhus och någonstans mellan 60 och 80 utomhus.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö