Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Där hörde du det. Har du inte provat svenskt vin ännu är det dags nu och Skåne leder ligan när det kommer till att producera de svenska druvdropparna. Vinlandet Sverige har utvecklats med stormsteg de senaste åren och om du fnös förut utmanar jag dig att testa igen. Mycket har hänt. Nu har dessutom regeringen kommit med förslaget att tillåta gårdsförsäljning vilket ger helt nya möjligheten att bli ett vinland att räkna med.
Där hörde du det. Har du inte provat svenskt vin ännu är det dags nu och Skåne leder ligan när det kommer till att producera de svenska druvdropparna. Vinlandet Sverige har utvecklats med stormsteg de senaste åren och om du fnös förut utmanar jag dig att testa igen. Mycket har hänt. Nu har dessutom regeringen kommit med förslaget att tillåta gårdsförsäljning vilket ger helt nya möjligheten att bli ett vinland att räkna med.
Där hörde du det. Har du inte provat svenskt vin ännu är det dags nu och Skåne leder ligan när det kommer till att producera de svenska druvdropparna. Vinlandet Sverige har utvecklats med stormsteg de senaste åren och om du fnös förut utmanar jag dig att testa igen. Mycket har hänt. Nu har dessutom regeringen kommit med förslaget att tillåta gårdsförsäljning vilket ger helt nya möjligheten att bli ett vinland att räkna med.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö