Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö