Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Under våren öppnar kedjan Sushi Yama sin tredje restaurang i Malmö – den här gången på Hansa. Sedan tidigare har man restauranger på Emporia och Mobilia.
– Vi ser fortsatt potential för etableringar i staden. Vårt koncept är omtyckt och vi expanderar runtom i landet för att bli ännu mer tillgängliga, så också i Malmö, säger Danny Barsoum, Sushi Yama.
Sushi Yama har funnits sedan 2008 och har i dag 42 restauranger runtom i Sverige. Konceptet med ”sushi i nordisk tappning” har gjort kedjan till Nordens största inom sushi.
Restaurangen i Malmö kommer att ligga längs Malmborgsgatan, precis vid entrén.
Vad lockade med platsen?
– Vi tror på läget och på Hansa som citygalleria. Platsen spelar också bra ihop med redan befintliga Sushi Yama-restauranger, för ett bättre upptagningsområde. Vi ser en mysig uteservering framför oss och ett läge som funkar lika bra för en sushiupplevelse på plats som för avhämtning.
Ett nytt digitalt verktyg från Chalmers, Plantsmith, gör det enklare för byggföretag som jobbar med sand och grus att ta kontroll över sin miljöpåverkan. Med hjälp av simuleringar och automatiserade beräkningar kan företagen skapa miljödeklarationer och effektivisera sin produktion. – Vi vill att producenterna ska ta kontroll över sina egna miljödata och produktionsprocesser, säger forskaren Gauti Asbjörnsson. Plantsmith har väckt intresse även utanför Sverige, och kan bli ett viktigt steg mot en mer hållbar byggindustri i hela Europa, enligt forskarna.
Ett nytt digitalt verktyg från Chalmers, Plantsmith, gör det enklare för byggföretag som jobbar med sand och grus att ta kontroll över sin miljöpåverkan. Med hjälp av simuleringar och automatiserade beräkningar kan företagen skapa miljödeklarationer och effektivisera sin produktion. – Vi vill att producenterna ska ta kontroll över sina egna miljödata och produktionsprocesser, säger forskaren Gauti Asbjörnsson. Plantsmith har väckt intresse även utanför Sverige, och kan bli ett viktigt steg mot en mer hållbar byggindustri i hela Europa, enligt forskarna.
Ett nytt digitalt verktyg från Chalmers, Plantsmith, gör det enklare för byggföretag som jobbar med sand och grus att ta kontroll över sin miljöpåverkan. Med hjälp av simuleringar och automatiserade beräkningar kan företagen skapa miljödeklarationer och effektivisera sin produktion. – Vi vill att producenterna ska ta kontroll över sina egna miljödata och produktionsprocesser, säger forskaren Gauti Asbjörnsson. Plantsmith har väckt intresse även utanför Sverige, och kan bli ett viktigt steg mot en mer hållbar byggindustri i hela Europa, enligt forskarna.
Alla subkulturer och musikgenrer har sitt mode. Från 50-talets Hank Williams över rockabilly, brittiska mods, hippies, punk, ny-romantik och britpop. Själv har följt och levt med flera av dessa subkulturer under mina 50 år i popkulturens tjänst. Countrymusiken har varit högst tongivande i min värld sen det sena 60-talet då The Flying Burrito Brothers föddes ur The Byrds countryexperiment i Nashville med Sweetheart of the Rodeo. Ett album som släpptes mitt under den pågående hippie-vågen och sålde lika uselt som Velvet Undergrounds debut när det släpptes. Två album som kom att vara avstamp för en smärre revolution i popkulturen.
Alla subkulturer och musikgenrer har sitt mode. Från 50-talets Hank Williams över rockabilly, brittiska mods, hippies, punk, ny-romantik och britpop. Själv har följt och levt med flera av dessa subkulturer under mina 50 år i popkulturens tjänst. Countrymusiken har varit högst tongivande i min värld sen det sena 60-talet då The Flying Burrito Brothers föddes ur The Byrds countryexperiment i Nashville med Sweetheart of the Rodeo. Ett album som släpptes mitt under den pågående hippie-vågen och sålde lika uselt som Velvet Undergrounds debut när det släpptes. Två album som kom att vara avstamp för en smärre revolution i popkulturen.
Alla subkulturer och musikgenrer har sitt mode. Från 50-talets Hank Williams över rockabilly, brittiska mods, hippies, punk, ny-romantik och britpop. Själv har följt och levt med flera av dessa subkulturer under mina 50 år i popkulturens tjänst. Countrymusiken har varit högst tongivande i min värld sen det sena 60-talet då The Flying Burrito Brothers föddes ur The Byrds countryexperiment i Nashville med Sweetheart of the Rodeo. Ett album som släpptes mitt under den pågående hippie-vågen och sålde lika uselt som Velvet Undergrounds debut när det släpptes. Två album som kom att vara avstamp för en smärre revolution i popkulturen.
Cybersäkerhetsbolaget Advenica, med huvudkontor i Malmö, har nyligen fått två nya order värda totalt 38,6 miljoner kronor. En nordeuropeisk myndighet beställer krypteringssystem för 6,6 miljoner. Dessutom har en svensk myndighet lagt en order på 32 miljoner kronor för vidareutveckling av säkerhetslösningar fram till 2026. – Vi är stolta över att vi tillsammans med våra kunder utvecklar lösningar som skyddar den allra mest värdefulla informationen, säger Advenicas vd Marie Bengtsson.
Cybersäkerhetsbolaget Advenica, med huvudkontor i Malmö, har nyligen fått två nya order värda totalt 38,6 miljoner kronor. En nordeuropeisk myndighet beställer krypteringssystem för 6,6 miljoner. Dessutom har en svensk myndighet lagt en order på 32 miljoner kronor för vidareutveckling av säkerhetslösningar fram till 2026. – Vi är stolta över att vi tillsammans med våra kunder utvecklar lösningar som skyddar den allra mest värdefulla informationen, säger Advenicas vd Marie Bengtsson.
Cybersäkerhetsbolaget Advenica, med huvudkontor i Malmö, har nyligen fått två nya order värda totalt 38,6 miljoner kronor. En nordeuropeisk myndighet beställer krypteringssystem för 6,6 miljoner. Dessutom har en svensk myndighet lagt en order på 32 miljoner kronor för vidareutveckling av säkerhetslösningar fram till 2026. – Vi är stolta över att vi tillsammans med våra kunder utvecklar lösningar som skyddar den allra mest värdefulla informationen, säger Advenicas vd Marie Bengtsson.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö