
På Way Out West och Lindholmen Street Food Market har Suggan synts i pop up-form. Men snart förvandlas den till en permanent verksamhet, när Felicia Nordström och tre kollegor öppnar sin vinbar.
– Vinet kommer att flöda och vår discogris kommer att lysa upp Majorna nu när vintern närmar sig, berättar de.
På Karl Johansgatan 58 satsar de på en krog där folk ska vilja hänga varje kväll. Vinet kommer från små gårdar och maten blir god men enkel, med råvaror från mindre producenter.
På Way Out West och Lindholmen Street Food Market har Suggan synts i pop up-form. Men snart förvandlas den till en permanent verksamhet, när Felicia Nordström och tre kollegor öppnar sin vinbar.
– Vinet kommer att flöda och vår discogris kommer att lysa upp Majorna nu när vintern närmar sig, berättar de.
På Karl Johansgatan 58 satsar de på en krog där folk ska vilja hänga varje kväll. Vinet kommer från små gårdar och maten blir god men enkel, med råvaror från mindre producenter.

Soju och Shochu är en klar sprit, oftast gjord på ris. Förenklat kan man säga att Soju kommer från Sydkorea och Shochu från Japan. Ofta är Soju sötare än vodka, då man tillsätter socker i processen. Soju kan även destilleras flera gånger, medan Shochu, enligt japansk lag, bara får destilleras en gång. Båda kan dock innehålla korn, vete eller potatis.

Soju och Shochu är en klar sprit, oftast gjord på ris. Förenklat kan man säga att Soju kommer från Sydkorea och Shochu från Japan. Ofta är Soju sötare än vodka, då man tillsätter socker i processen. Soju kan även destilleras flera gånger, medan Shochu, enligt japansk lag, bara får destilleras en gång. Båda kan dock innehålla korn, vete eller potatis.

Soju och Shochu är en klar sprit, oftast gjord på ris. Förenklat kan man säga att Soju kommer från Sydkorea och Shochu från Japan. Ofta är Soju sötare än vodka, då man tillsätter socker i processen. Soju kan även destilleras flera gånger, medan Shochu, enligt japansk lag, bara får destilleras en gång. Båda kan dock innehålla korn, vete eller potatis.

Prisma Properties förvärvar två fastigheter i Gamlestaden till ett underliggande värde om 365 miljoner kronor. Fastigheterna omfattar cirka 13.000 kvadratmeter och några av de största hyresgästerna är Willys, Ö&B, Jysk och McDonald’s. Prisma planerar att rusta upp handelsområdet och expandera med ytterligare lågprishandel under 2025. – Vi är mycket glada över att etablera oss i Göteborg och ta över en attraktiv handelsplats med stor utvecklingspotential, säger vd Fredrik Mässing.

Prisma Properties förvärvar två fastigheter i Gamlestaden till ett underliggande värde om 365 miljoner kronor. Fastigheterna omfattar cirka 13.000 kvadratmeter och några av de största hyresgästerna är Willys, Ö&B, Jysk och McDonald’s. Prisma planerar att rusta upp handelsområdet och expandera med ytterligare lågprishandel under 2025. – Vi är mycket glada över att etablera oss i Göteborg och ta över en attraktiv handelsplats med stor utvecklingspotential, säger vd Fredrik Mässing.

Prisma Properties förvärvar två fastigheter i Gamlestaden till ett underliggande värde om 365 miljoner kronor. Fastigheterna omfattar cirka 13.000 kvadratmeter och några av de största hyresgästerna är Willys, Ö&B, Jysk och McDonald’s. Prisma planerar att rusta upp handelsområdet och expandera med ytterligare lågprishandel under 2025. – Vi är mycket glada över att etablera oss i Göteborg och ta över en attraktiv handelsplats med stor utvecklingspotential, säger vd Fredrik Mässing.

På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två. – Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten. Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter. Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.

På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två. – Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten. Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter. Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.

På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två. – Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten. Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter. Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö