Vad Totalt 56 000 kvadratmeter för lager, logistik och kontor
Var Ramlösa, Helsingborg
När Projektstart kring årsskiftet
I Ramlösa söder om Helsingborg byggs en ny stor anläggning för lager och logistik. Projektet omfattar två hallbyggnader med tillhörande kontor. Den mindre av de båda byggnaderna ska bli tolv meter hög och med en yta på 16 000 kvadratmeter. Den större delen kommer att omfatta 40 000 kvadratmeter där omkring halva ytan har en takhöjd på 25 meter. Projektet väntas dra igång vid årskiftet.
I Ramlösa söder om Helsingborg byggs en ny stor anläggning för lager och logistik. Projektet omfattar två hallbyggnader med tillhörande kontor. Den mindre av de båda byggnaderna ska bli tolv meter hög och med en yta på 16 000 kvadratmeter. Den större delen kommer att omfatta 40 000 kvadratmeter där omkring halva ytan har en takhöjd på 25 meter. Projektet väntas dra igång vid årskiftet.
Lundaföretaget Elonroad inleder i höst ett samarbete med den europeiska byggjätten Vinci Group för att bygga en elväg i Paris. Planen är att använda konduktiv teknik, där el överförs direkt till fordon genom kontakt mellan en ledning eller en skena. – Det är fantastiskt att se två av världens länder med minst utsläpp, Sverige och Frankrike, samarbeta för att förverkliga elvägar, säger Elonroads vd Karin Ebbinghaus. Projektet påbörjas i september och löper under tre år. Investeringarna uppgår till mellan 60 och 80 miljoner kronor.
Lundaföretaget Elonroad inleder i höst ett samarbete med den europeiska byggjätten Vinci Group för att bygga en elväg i Paris. Planen är att använda konduktiv teknik, där el överförs direkt till fordon genom kontakt mellan en ledning eller en skena. – Det är fantastiskt att se två av världens länder med minst utsläpp, Sverige och Frankrike, samarbeta för att förverkliga elvägar, säger Elonroads vd Karin Ebbinghaus. Projektet påbörjas i september och löper under tre år. Investeringarna uppgår till mellan 60 och 80 miljoner kronor.
Lundaföretaget Elonroad inleder i höst ett samarbete med den europeiska byggjätten Vinci Group för att bygga en elväg i Paris. Planen är att använda konduktiv teknik, där el överförs direkt till fordon genom kontakt mellan en ledning eller en skena. – Det är fantastiskt att se två av världens länder med minst utsläpp, Sverige och Frankrike, samarbeta för att förverkliga elvägar, säger Elonroads vd Karin Ebbinghaus. Projektet påbörjas i september och löper under tre år. Investeringarna uppgår till mellan 60 och 80 miljoner kronor.
Riskkapitalbolaget Nordic Capital säljer det Malmöbaserade fintechföretaget Macrobond till amerikanska Francisco Partners. Nordic Capital förvärvade Macrobond för fem år sedan och har sedan dess arbetat med att utveckla bolagets produkt och kundbas. Med en amerikansk ägare hoppas företaget expandera ytterligare i USA. – Samarbetet med Francisco Partners kommer att hjälpa Macrobond med sin tillväxt och innovation, säger vd Tomas Liljeborg. Affären slutförs under det tredje kvartalet i år.
Riskkapitalbolaget Nordic Capital säljer det Malmöbaserade fintechföretaget Macrobond till amerikanska Francisco Partners. Nordic Capital förvärvade Macrobond för fem år sedan och har sedan dess arbetat med att utveckla bolagets produkt och kundbas. Med en amerikansk ägare hoppas företaget expandera ytterligare i USA. – Samarbetet med Francisco Partners kommer att hjälpa Macrobond med sin tillväxt och innovation, säger vd Tomas Liljeborg. Affären slutförs under det tredje kvartalet i år.
Riskkapitalbolaget Nordic Capital säljer det Malmöbaserade fintechföretaget Macrobond till amerikanska Francisco Partners. Nordic Capital förvärvade Macrobond för fem år sedan och har sedan dess arbetat med att utveckla bolagets produkt och kundbas. Med en amerikansk ägare hoppas företaget expandera ytterligare i USA. – Samarbetet med Francisco Partners kommer att hjälpa Macrobond med sin tillväxt och innovation, säger vd Tomas Liljeborg. Affären slutförs under det tredje kvartalet i år.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg har i sommar öppnat sin nya fabrik utanför Ängelholm. Företagets vd och grundare Christian von Koenigsegg säger till TT att man nu kan gå från att bygga ”en bil i veckan till en bil om dagen”. – Det är nog den första nya bilfabriken i Sverige på 50 år så det känns såklart jätteroligt, lägger han till. Koenigsegg har på tre år fördubblat antalet anställda från 300 till 600. Företaget räknar med att anställa ytterligare 150 personer under de två kommande åren, enligt nyhetsbyrån.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg har i sommar öppnat sin nya fabrik utanför Ängelholm. Företagets vd och grundare Christian von Koenigsegg säger till TT att man nu kan gå från att bygga ”en bil i veckan till en bil om dagen”. – Det är nog den första nya bilfabriken i Sverige på 50 år så det känns såklart jätteroligt, lägger han till. Koenigsegg har på tre år fördubblat antalet anställda från 300 till 600. Företaget räknar med att anställa ytterligare 150 personer under de två kommande åren, enligt nyhetsbyrån.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg har i sommar öppnat sin nya fabrik utanför Ängelholm. Företagets vd och grundare Christian von Koenigsegg säger till TT att man nu kan gå från att bygga ”en bil i veckan till en bil om dagen”. – Det är nog den första nya bilfabriken i Sverige på 50 år så det känns såklart jätteroligt, lägger han till. Koenigsegg har på tre år fördubblat antalet anställda från 300 till 600. Företaget räknar med att anställa ytterligare 150 personer under de två kommande åren, enligt nyhetsbyrån.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö