Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025.
– Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025.
– Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.
Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.
Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö