
För drygt tio år sedan föddes Landvetters Stenugnsbageri och fick senare en filial i Mölnlycke centrum. Nu satsar man på ytterligare två bagerier, vid Heden och på Kallebäcks nya terrasser i Göteborg.
– Vid Heden blir det bageri, butik och kafé med runt 55 sittplatser. Vi kommer att servera kaffe och fika samt sallader, mackor och lättare rätter. Vår specialitet är surdegsbröd, som säljs i lösvikt, berättar Fredrik Frigell, som äger och driver Stenugnsbageriet.
Verksamheten vid Heden, Engelbrektsgatan 63, öppnas i slutet av september. Bagerikaféet i Kallebäck dröjer och slår upp portarna först kring årsskiftet.
– Jag har varit bagare sedan 1983. Det är en passion. Nu ploppar det upp fler och fler hantverksbagerier. Folk vill inte längre ha fabrikstillverkade bröd. Många har insett att bakning är ett hantverk och att ett bröd inte måste vara en färdig limpa i en påse, menar Fredrik Frigell.
För drygt tio år sedan föddes Landvetters Stenugnsbageri och fick senare en filial i Mölnlycke centrum. Nu satsar man på ytterligare två bagerier, vid Heden och på Kallebäcks nya terrasser i Göteborg.
– Vid Heden blir det bageri, butik och kafé med runt 55 sittplatser. Vi kommer att servera kaffe och fika samt sallader, mackor och lättare rätter. Vår specialitet är surdegsbröd, som säljs i lösvikt, berättar Fredrik Frigell, som äger och driver Stenugnsbageriet.
Verksamheten vid Heden, Engelbrektsgatan 63, öppnas i slutet av september. Bagerikaféet i Kallebäck dröjer och slår upp portarna först kring årsskiftet.
– Jag har varit bagare sedan 1983. Det är en passion. Nu ploppar det upp fler och fler hantverksbagerier. Folk vill inte längre ha fabrikstillverkade bröd. Många har insett att bakning är ett hantverk och att ett bröd inte måste vara en färdig limpa i en påse, menar Fredrik Frigell.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
David berättar om företagskulturen på Massive, sin syn på ledarskap, sitt konstintresse och hur man gör för att bli av med fördomar.
.jpeg)
David berättar om företagskulturen på Massive, sin syn på ledarskap, sitt konstintresse och hur man gör för att bli av med fördomar.
.jpeg)
David berättar om företagskulturen på Massive, sin syn på ledarskap, sitt konstintresse och hur man gör för att bli av med fördomar.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö