
För drygt tio år sedan föddes Landvetters Stenugnsbageri och fick senare en filial i Mölnlycke centrum. Nu satsar man på ytterligare två bagerier, vid Heden och på Kallebäcks nya terrasser i Göteborg.
– Vid Heden blir det bageri, butik och kafé med runt 55 sittplatser. Vi kommer att servera kaffe och fika samt sallader, mackor och lättare rätter. Vår specialitet är surdegsbröd, som säljs i lösvikt, berättar Fredrik Frigell, som äger och driver Stenugnsbageriet.
Verksamheten vid Heden, Engelbrektsgatan 63, öppnas i slutet av september. Bagerikaféet i Kallebäck dröjer och slår upp portarna först kring årsskiftet.
– Jag har varit bagare sedan 1983. Det är en passion. Nu ploppar det upp fler och fler hantverksbagerier. Folk vill inte längre ha fabrikstillverkade bröd. Många har insett att bakning är ett hantverk och att ett bröd inte måste vara en färdig limpa i en påse, menar Fredrik Frigell.
För drygt tio år sedan föddes Landvetters Stenugnsbageri och fick senare en filial i Mölnlycke centrum. Nu satsar man på ytterligare två bagerier, vid Heden och på Kallebäcks nya terrasser i Göteborg.
– Vid Heden blir det bageri, butik och kafé med runt 55 sittplatser. Vi kommer att servera kaffe och fika samt sallader, mackor och lättare rätter. Vår specialitet är surdegsbröd, som säljs i lösvikt, berättar Fredrik Frigell, som äger och driver Stenugnsbageriet.
Verksamheten vid Heden, Engelbrektsgatan 63, öppnas i slutet av september. Bagerikaféet i Kallebäck dröjer och slår upp portarna först kring årsskiftet.
– Jag har varit bagare sedan 1983. Det är en passion. Nu ploppar det upp fler och fler hantverksbagerier. Folk vill inte längre ha fabrikstillverkade bröd. Många har insett att bakning är ett hantverk och att ett bröd inte måste vara en färdig limpa i en påse, menar Fredrik Frigell.

DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.

DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.

DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.

Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.

Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.

Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.

Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.

Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.

Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö